Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לופה

"להשפיע על אנשים דרך עיצוב" עומר משיח מעצב תכשיטים תחת הלופה

עומר משיח מביא איתו אנרגיה מרגשת שגורמת לנו להסתקרן מעבודתו. כל תכשיט מגיע ממקור השראה שונה, העיצובים מציירים מפה לליבו ומדובר בלב גדול!. ממש בימים אלו הוא הוציא מספר פריטים חדשים בהשראת מבנים של האדריכלית האהובה עליו ובקרוב עולה הקולקציה החדשה (השניה במספר) עם מייקל לואיס, אנחנו כבר לא יכולים לחכות! הכירו את מעצב התכשיטים עומר משיח

שם מלא: עומר משיח

שם העסק: Be om.

ותק בתחום: 3 שנים

אבן לידה : אופל

מתי ידעת שאתה רוצה לעסוק בתכשיטים?

למען האמת, העסק הפך להיות עסק שלא במכוון, במקור אני מעצב פנים, ועבדתי שנים בתחום עד שיום אחד עצרתי לרגע והתבוננתי מהצד, והבנתי שאני בלופ של פרויקטים ולחץ. אז החלטתי לעשות הפסקה יזומה מקצב החיים המהיר של תל אביב וטסתי לטייל קצת בעולם. במהלך הטיול האצבעות החלו לעקצץ וחיפשתי אחר היצירה. מצאתי את עצמי מסתובב ברחובות הודו ומוקסם מהתכשיטים בכל חנות, והתחלתי בחיפוש אחר האדם שיוצר אותם. התיישבתי, התחלתי לגעת בחומר והתאהבתי. העסק התחיל כתחביב, לא תכננתי לעסוק בתחום. אחד התכשיטים הראשונים שהכנתי היה תליון, וכשסיימתי אותו נפגשתי עם חברים במסעדה ולפתע ניגשה אלי בחורה ושאלה אותי עליו. ראיתי את הרגשות שעלו בעיניים שלה כשאמרה שמעולם לא ראתה תכשיט כזה, שהיא חייבת אותו וביקשה לקנות אותו – זה היה הרגע שהבנתי שיש לי משהו בידיים שיכול לייצר רגש אצל אדם אחר בשניות. גם בעבודה כמעצב פנים שמתי דגש על עיצוב דרך רגשות. כמעצב פנים אתה שולט על החוויה של האדם והתחושות שלו בתוך החלל שעיצבת, ופתאום גיליתי עוד עולם שמייצר רגש. רכשתי את כל הציוד ושלחתי לארץ, הייתה לי תכנית לחזור לעיצוב פנים והתכשיטים היו אמורים לשעשע את האצבעות המעקצצות שלי בשעות הפנאי.

כשחזרתי לארץ והמשכתי בעיצוב תכשיטים כתחביב, החלו להגיע תגובות מחברים ואנשים בסביבה, וראיתי את אותו המבט בעיניים שלהם כמו של הבחורה ההיא במסעדה בהודו. משם הדברים התגלגלו וגיליתי שיש פה משהו שהפך להיות מעבר לתחביב.

"למדתי צורפות בהודו אצל שני מורים שונים בין הרי ההימליה בסביבה רוחנית והתעמקות פנימית במקום שחייתי בו את הרגע"

מה מיוחד בעסק שלך? במה אתה שונה מאחרים?

השוני הוא שאני לא רואה את הסטודיו כעסק שמוכר תכשיטים. התכשיטים של הסטודיו הם מעבר לקישוט, הם תזכורת לחיות את הרגע. מאחורי כל תכשיט מושקעת המון מחשבה – תהליך ארוך של תכנון והבנת הרגשות שהעיצוב הספציפי יעלה, המטרה של הסטודיו היא ליצור רגע קסום בעת ענידת התכשיט, כזה שמעלה חיוך על הפנים ומעניק לעונד אותו הרגשה של שלמות או חיבור עצמי. בכל פעם שהעין תופסת את התכשיט המטרה היא שהעונד יעצור לשנייה, ירגיש, וימשיך את היום בחיוך. הסטודיו שם דגש גדול מאוד על איכות התכשיט ולכל פרט קטן בו, כדי שהלקוח ידע שראינו אותו והשקענו בכל כדי שיהיה שמח.

איפה למדת? מה למדת? מה הדבר הכי משמעותי שלקחת מהלימודים?

כשחשבתי על איזה תחום אני רוצה ללמוד, הלכתי ליום פתוח בשנקר ועברתי בין המחלקות. התלבטתי בין עיצוב תכשיטים לעיצוב פנים ובאותו היום, עיצוב הפנים ניצח והתכשיטים נשארו עמוק מאחורה בראש. עשור אחר כך הייתה לי ההזדמנות במהלך טיול לגעת בעולם הצורפות.

למדתי בשני מקומות מאוד שונים ומנוגדים ומכל אחד לקחתי עולם שלם אשר הסטודיו נושק בין שניהם. המקום הראשון בו למדתי הוא שנקר, שם עשיתי תואר ראשון בעיצוב פנים, מבנה וסביבה, והמקום השני בו למדתי צורפות הוא בהודו אצל שני מורים שונים בין הרי ההימליה בסביבה רוחנית והתעמקות פנימית במקום שחייתי בו את הרגע. למרות הקוטביות הזו בשני העולמות האלו שולט החומר, ובשניהם קיימת הרוח – הרגש, ההתבוננות ברגע של החוויה. הידע בעולם האדריכלות משרת אותי בעבודה עם התכשיטים, החל מבניית קונספט, תכנון החוויה, ההתבוננות על החומר ועד לשרטוט ובניה תלת ממדית. הדבר המשמעותי שלקחתי מהלימודים הוא ההבנה שאני יכול להשפיע על אנשים דרך עיצוב, ולהעניק להם רגעים מאושרים ושלווים. זה כלי מדהים.

(Rhythm Ring)  דוגמן: מייקל לואיס, צילום: Cr3ators

הפרויקט הבא שבתכנון ורוקם לו עור וגידים ממש בימים אלו הוא קולקציה חדשה עם מייקל לואיס – קולקציה משותפת שניה שלנו. הפעם התכשיטים הם יותר יוניסקס וחלקם אף יותר נשיים. למען האמת הקולקציה הזו מביאה משהו שונה מכל התכשיטים שעיצבתי עד היום.

כיצד הקורונה השפיעה\שינתה את העסק שלך?

לפני הקורונה עיקר הפעילות הייתה בשטח – בירידים ובחנויות. אהבתי לראות את התגובות של אנשים ולהכיר אנשים מהתחום ולקוחות מדהימים שרבים מהם איתי עד היום. העסק החל לקבל הכרה ולצמוח ועלו מספר פרויקטים מתוכננים לתקופה הקרובה.

כשפרצה הקורונה הבנתי שהתוכניות צריכות להשתנות ועיקר הפעילות עברה לאונליין. דבר שחששתי ממנו שיגביל את הפעילות, אך העסק המשיך לצמוח והתרחב לקהל גדול יותר ואפילו ללקוחות רבים בחו"ל ובארץ שלא היה מצליחים להגיע לירידים במרכז הארץ ולא היו נחשפים לעשייה שלי. למרות שהלקוחות רוכשים אונליין ואני לא רואה את ההבעה שלהם עם התכשיט, אני מרגיש את ההתלהבות מצד הלקוחות ומקבל הודעות ותגובות מדהימות ברשתות החברתיות.

יש לך תכשיט אהוב? כמה זמן לקח להכין אותו? מדוע הוא מיוחד לך?

זו השאלה הכי קשה שאפשר לשאול יוצר. אני מתלבט בין שני תכשיטים שהסמליות שלהם השפיעה עלי במיוחד. הראשון הוא טבעת אום (OM Ring) – טבעת בולטת מהאצבע, שלמעשה היא העיצוב הראשון שלי בתכשיטים. עיגול הטבעת עצמה מסמל את האות O ומעליה מבניות גיאומטרית בה נמצאת האות M. תהליך העבודה של טבעת זו היה ארוך, התחיל בהודו עם אמצעים מינימליים והסתיים בארץ, והשתנה כל כך הרבה פעמים עד שהגעתי לתוצאה המדויקת עבורה. בסקיצה הראשונה חשבתי שאני מכין טבעת לעצמי עם ראשי התיבות של השם שלי, אך תוך כדי עבודה הבנתי שזה לא אני, זו ההברה, המהות של המילה אום בבודהיזם – שבתרגום חופשי לעברית משמעותה "הוויה". מכאן הגיע השם של הסטודיו – להיות בהוויה, וכן גם הפכה להיות הלוגו.

התכשיט השני הוא טבעת מקצב (Rhythm Ring) טבעת שהעבודה עליה התחילה בצורה ידנית וחיבור של מוטות כסף באורכים שונים עד יצירת קצב מעניין המותאם לצורת האצבע. לטבעת היו מספר גלגולים עד שהגיעה למודל הסופי שלה, שנבנה בתלת מימד במחשב לפני הכנתה הגולמית. אני עדיין שומר אצלי את המודל הראשון בו הפסים עקומים והחיבורים לא מושלמים, זו תזכורת טובה לתהליך מרתק בכל עשייה, במיוחד בתכשיטי עבודת יד, בהם לכל תכשיט יש אופי משלו. הטבעת כשמה כן היא הגיעה מתוך ההסתכלות על הקצב המהיר של היום יום, מצד אחד היא נטמעת ביד וזורמת לאורך האצבע ובצורה טבעית היא הופכת להיות חלק מאיתנו, אך כשעוצרים להסתכל עליה היא בולטת, מורגשת ומזיזה לנו משהו בלב.

עיגול הטבעת עצמה מסמל את האות O ומעליה מבניות גיאומטרית בה נמצאת האות M. תמונה: עומר משיח (OM Ring)

מי / מה ההשראה שלך? (מותג אהוב)

המותג האהוב עלי הוא ללא ספק Parts of 4– סטודיו לעיצוב תכשיטים מפריז. אני אוהב את הגסות, הנועזות הברוטליסטית והכבוד לחומר בתכשיטים שלהם. הם קונספטואליים בצורה מרגשת וכל מה שהם עושים נראה מדהים בעיני.

סלב שעונד\ענד את התכשיט שלך

הסלב שעונד את התכשיטים שלי הוא השחקן והדוגמן מייקל לואיס. את מייקל הכרתי לפני כשנה, נפגשנו כדי שאתן לו תכשיטים לצילומים בהם דגמן, ומהפגישה הראשונה נוצר חיבור מדהים שהיה ברור שלא יגמר בפגישה זו. ישר נכנסנו לשיחת עומק שהובילה לקולקציה שלמה שעיצבנו יחד ועבודה משותפת מאותו היום.

סלב שהיית רוצה שיענוד את התכשיט שלך

הייתי שמח אם יוצר מכובד או אדריכל מפורסם היה נראה עם תכשיט שלי, מישהו שאני מעריך את העבודה שלו, הקו העיצובי ומה שהוא מביא לעולם העיצוב. יש רבים וכל אחד מהם יהיה מחמאה גדולה עבורי.

"מהפגישה הראשונה נוצר חיבור מדהים" דוגמן: מייקל לואיס, צילום: Cr3ators

איזה טיפ יש לך לצורף/תכשיטן/מעצב\ת מתחיל\ה?

אם הבנת שזה עיסוק שאתה נהנה ממנו, תיצור בכל הכוח, בלי פחד, תן ליצירתיות שלך במה רחבה ותן לה לפרוץ החוצה בכל תכשיט שאתה עושה. בלי להסתכל יותר מדי לצדדים על מה אחרים עושים ועל השוואות. תביא את האני הפנימי שלך חשוף לשולחן הצורפות ועוף על זה. אין דבר מחמיא מהרגע שבו אדם מתחבר וקונה תכשיט שמייצג את מי שאתה.

המלצה על קולגה בענף? 

אני ממליץ על שקד אדי מורד–Eddie Silverwear. את שקד הכרתי ביריד הראשון בו מכרתי, ומעבר להיותו אדם מדהים שמיד הרגשתי חיבור אליו, הוא מעצב מוכשר עם פרקטיקה טובה שאוהב לחקור בעשייה שלו. אני מעריך אותו כאדם ויוצר.

יש לך פרויקטים חדשים בתכנון/באוויר?

ממש בימים אלו הוצאתי מספר פריטים בהשראת מבנים של האדריכלית האהובה עלי מזה כעשור, זהא חדיד – אדריכלית ומעצבת בריטית ממוצא עיראקי שהלכה לעולמה לפני מספר שנים. זהו פרויקט קטן שמרגש אותי אישית היות והוא לגמרי מזקק את החיבור בין שני עולמות העיצוב בהם אני חי בשנים האחרונות – אדריכלות וצורפות.

הפרויקט הבא שבתכנון ורוקם לו עור וגידים ממש בימים אלו הוא קולקציה חדשה עם מייקל לואיס – קולקציה משותפת שניה שלנו. הקולקציה החדשה שונה מהקולקציה הקודמת, אם הקולקציה הראשונה הייתה יותר גברית, הפעם התכשיטים הם יותר יוניסקס וחלקם אף יותר נשיים. למען האמת הקולקציה הזו מביאה משהו שונה מכל התכשיטים שעיצבתי עד היום. התכשיטים בקולקציה משלבים בין שני חומרים, וכל אחד מהם מגיע עם אפיון ברור ושונה מהשני. הקונספט לקולקציה החדשה הוא מסגור של מבט מיקרוסקופי בטבע. החקירה של ההשראה מרתקת ומביאה תוצאה מדהימה ומרגשת.

תמונה: עומר משיח (Rhythm Ring) חיבור של מוטות כסף באורכים שונים עד יצירת קצב מעניין המותאם לצורת האצבע

איפה את\ה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

בעולם אידיאלי שלפני הקורונה הייתי יכול לדמיין את עצמי עם סטודיו גדול עם בסיס אחד מרכזי ושלוחות בעולם, שחובק בתוכו רבדים שונים בעולם העיצוב, מעיצוב תכשיטים ואופנה, עד עיצוב פנים ומוצר. אני חולם בגדול אך עם זאת כשמו של הסטודיו, והתקופה האחרונה מחזקת את זה, העולם בשינוי תמידי, והזמן היחידי להיות בו הוא עכשיו. אז בואו נראה איך אקום מחר בבוקר.

הסטודיו הינו סטודיו לעיצוב תכשיטים בעבודת יד. החומר העיקרי לתכשיטים הוא כסף וניתן לרכוש את התכשיטים בזהב לפי הזמנה. הסטודיו נמצא בהרצליה והחנות היא אינטרנטית. עיצוב התכשיטים בסטודיו, מעבר למחשבה על נוחות ופרקטיות, מגיע מתוך מחשבה על האיזון בין הוויזואלי למנטלי. קיים קו עיצובי אחיד בין כל התכשיטים, ועם זאת הם מאוד שונים אחד מהשני. כל תכשיט מגיע ממקור השראה שונה, מרגע שונה במהלך היום יום, שמתהווה לצורה הגולמית שלו והופך לאובייקט מוחשי שמונח על הגוף.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

4 תגובות

  1. קניתי את ה Rhythm Ring לפני כחצי שנה והיא לא עוזבת את האצבע

    1. זה מרגש אותי בכל פעם מחדש, איזו זכות! הכי מאושר שאתה אוהב אותה והיא חלק ממך בכל יום, שתמיד תעלה חיוך על פניך 🙂

  2. הייתי עם בן זוגי באחת התערוכות של be.om והתאהבתי בטבעת א' עד ת' המושלמת.
    מעבר לכך שהטבעת יפה ומעוצבת בטוב טעם החומרים מהם עשוייה הטבעת הם באיכות וברמה הכי גבוהה שיש, אני שוטפת איתה כלים, מנקה את הבית והיא עדיין שמורה! עכשיו אני מחכה לטבעת *חסד* המושלמת שהזמנתי שעומר עיצב אישית לבקשתי, עוד יתרון הוא שעומר הבעלים המקסים של הסטודיו זורם לגמרי ויודע איך לעצב את התכשיט בהתאם לדרישת הלקוח.

    1. מדהימה שאת! איזה כיף לקרוא את התגובה הזו! והכי כיף לי שהתכשיטים שלי מוסיפים לך אושר לחיים. כל פעם שאת חוזרת אלי לתכשיט חדש זה מרגש אותי כל כך 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il