Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לופה

"הזהב מייצר איזה רגש כזה שכובש אותך" – יוסי שמש משבץ תחת הלופה

בית המלאכה של יוסי שמש זה לפני הכל נשמה, במהלך השאלון אי אפשר שלא לשים לב לחיוך, לשמחה ולאהבה גם עם העובדים וגם עם הלקוחות. יוסי שמש הוא אדם מרשים עם המון תשוקה ואהבה למלאכה שלו. הוא חם, כנה ומקצועי ביותר! הניצוץ שיש לו בעיניים כל פעם שהוא מדבר על המקצוע אומר הכל. הכירו את יוסי שמש

שם העסק: בית המלאכה של יוסי שמש ותק בתחום: 45 שנים

מתי ידעת שאת\ה רוצה לעסוק בתכשיטים?

הייתי בן 22 ממש אחרי שחרור ועבדתי בזיווד אלקטרוניקה, בזמן מלחמת לבנון חבר טוב שלי הלך למילואים ושאל אם אני יכול להשגיח על בית המלאכה שלו ואני אין לי מושג אבל בגלל האמון ביננו הוא ביקש שאשגיח על הפועלים, עד אז עבדתי עם מתכות (עבדנו המון עם אלומיניום) אבל עוד לא נתקלתי בזהב לפני, הזהב מייצר איזה רגש כזה שכובש אותך הוא כזה מבריק לא ידעתי עד אז, בפעם הראשונה שראיתי משבץ שעשה גלאנץ על הזהב התאהבתי! ומאותו הרגע עזבתי את האלקטרוניקה נצמדתי לתחום וככה עברו להם 30 שנה בהם אין יום שאני לא מנסה לשפר את היכולות המקצועיות שלי.

איפה למדת? 

לא למדתי בצורה מסודרת הדרך לימדה אותי ואם תשאלו אותי זאת הדרך הקשה, לומדים בה הרבה על יצירתיות ופתרון בעיות, היה לי חלום להיות משבץ של טיפאני, חלום שהתגשם, עזבתי מקום עבודה מאוד מסודר רכב, נסיעות לחו"ל ועוד… כדי להגשים את החלום שלי ולהיות משבץ פשוט בטיפאני שם באמת פרחתי, כי לפני לא מצאתי באמת מקום שלקחו אותך ועשו אותך משבץ הייתי צריך בדרך לאסוף את הידע, טיפאני היה ממש כמו התמחות כי עבדנו על תכשיטים מאוד יקרים, אמרלדים שנראים כמו זכוכיות באמת דברים מטורפים… 

בתחום שלנו היושרה זה הערך העליון ועל זה העסק שלי נשען. תמונה: דור אוחיון

עבדתי ב2 מפעלים גדולים בשניהם הייתי מנהל מחלקה, הראשון היה "פז חן" שם עבדתי 15 שנה וניהלתי מחלקת שיבוץ של יותר מ30 עובדים ובטיפאני שם לאחר תקופה קצרה כמשבץ מהשורה התמנתי למנהל מחלקת שיבוץ ונשארתי שם 15 שנה, עבדתי בטיפאני עד גיל 45 באותה שנה הם סגרו את הפעילות בארץ וזה הרגע בו פתחתי את בית המלאכה שלי ומאז אני פה כבר 15 שנה. 

בענף התכשיטים יש המון תחלופה, עבדתי בחיי סה"כ ב2 מפעלים ותמיד האמנתי בהתמדה, עד היום אני לוקח תלמיד אחד בשנה ומכשיר אותו להיות בעל מקצוע שמבין ואוהב את מה שהוא עושה.

מה מיוחד בעסק שלך? במה אתה שונה מאחרים?

אני חושב שכל אדם שעוסק במלאכה, מעבר ליכולות והכישרון שלו הוא צריך להכניס את הנשמה שלו, יש איזה קטע כשאתה עושה דברים מתוך אהבה אתה לא מתעייף, ואני לא חוזר הביתה עייף, העבודה שלנו היא עבודת נמלים שדורשת דיוק, והלקוחות לא תמיד באותה האנרגיה צריך כל הזמן להיות ערוך לשגיאות ולהיות עם נכונות של השתפרות כל הזמן, כל יום שיעור חדש. 

בתחום שלנו היושרה זה הערך העליון ועל זה העסק שלי נשען. 

היהלום הכי גדול ששיבצת?

שיבצתי יהלום כחול 27 קראט (EMERALD CUT) שזה באמת מעביר צמרמורת ונדיר, תוסיפו לזה את 2 השומרים שעמדו ליד הדלת בזמן השיבוץ וזה באמת בלתי נשכח. שיבצתי עוד כמה גדולים אבל המקרה שהכי זכור לי (בלי להזכיר שמות) היה שיבוץ של 2 טיפות קראט כל אחת, יהלום אדום VIVID, הצבעים והשבירה של האור… כמו אש באמת מדהים.

איזה טיפ יש לך למשבץ צעיר בתחילת דרכו?

אחד הטיפים שאני תמיד נותן הוא "תאהבו את הַבְּרִיּוֹת" מי שאוהב את הַבְּרִיּוֹת בענף הזה מסתכל על הזהב ועוברת בו צמרמורת, מסתכל על היהלום ורואה שזה מעשה אלוהי זה הטיפ הכי גדול שלי תאהב את זה! ברגע שאתה אוהב את החומרים האלה אתה מרגיש קטן יש בך ענווה טבעית שאתה רק מחבר בין הכל ולא מייצר, אני רק לוקח מה שאלוהים ברא מחבר ולוקח את כל המחמאות 🙂

יש לך תכשיט אהוב? 

עשינו המון תכשיטים באמת אין סוף, אבל אחד התכשיטים האהובים עלי הוא קולייר שעשינו עם 2400 אבנים, מה שמיוחד בו הוא שאין תכנית אבנים אתה קובע, אתה האדריכל, אתה המתכנן. לקח לי חודש לסיים אותו, עשינו 2 אחד בזהב לבן לבעל ואחד ברוזגולד לאשה.

שרשרת זהב משובצץ יהלומים לבנים
קולייר שעשינו עם 2400 אבנים, מה שמיוחד בו הוא שאין תכנית אבנים אתה קובע, אתה האדריכל, אתה המתכנן. תמונה: יוסי שמש

קולגה שאתה ממליץ עליו?

יש לי 2 אחיינים שלימדתי אותם את המקצוע. מכל אח לקחתי בן והפכתי אותם למשבצים, 

הראשון הוא יגאל בן ציון הוא בין התלמידים הראשונים שלמדתי והשני הוא גיא שימשי, שניהם מאוד מוכשרים ואני מאוד שמח שהם עובדים בענף ואוהבים את זה בענף הזה אהבה זה הכל!

רוצים להופיע תחת הלופה של ג'ולר? מלאו את הפרטים ונשלח לכם שאלון.

    האם הכתבה עניינה אותך?

    ג'ולר - Jeweller

    פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי יעניין אותך

    קניות (Jeweller Market)
    Back to top button
    Close

    את\ה משתמש בחוסם פרסומות

    היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il