Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזיןטבעות אירוסין

טבעת אירוסין ונישואין מהי האצבע הנכונה?

מתכוננים לקניית טבעות אירוסין ונישואין ומתלבטים מה לעשות? השאלה הראשונה שיש לענות עליה היא על איזו אצבע שמים טבעת אירוסין ונישואין. במאמר הבא נסביר על המנהגים של טבעות אירוסין ונישואין ביהדות ובתרבויות אחרת. 

איפה עונדים טבעת נישואין ואירוסין ביהדות?

על פי המסורת היהודית, טבעות נישואין הן חיוניות ואילו טבעות אירוסין לא צריכות להיות קיימות. עם זאת, נשים יהודיות עדיין עונדות טבעות אירוסין, כהשפעה של העולם המערבי, תלוי בזרם אליו הן משתייכות. 

בישראל הנשים עונדות את טבעת האירוסין לרוב לצד טבעת הנישואין ביד שמאל. ישנם גם נשים שעונדות אותה בצד ימין, במידה שאינה משתלבת בצורה טובה עם טבעת הנישואין. 

את טבעת הנישואין החתן שם על האצבע הימנית של הכלה במהלך הצעת הנישואין. לאחר הטקס, היא מעבירה את הטבעת שלה לקמיצה השמאלית. חשוב מאוד שהטבעת תהיה טבעת זהב רגילה וחלקה, ללא אבנים יקרות או חריטות. כמה שיותר פשוט – יותר טוב. הסיבה לכך היא שהאישה חייבת להיות מסוגלת לאמוד את ערך הטבעת בעצמה וקישוטים יקשו על כך.

המצרים הקדמונים האמינו ש"וריד האהבה" עובר ישירות מהלב לאצבע. תמונה: pixabay

על איזו יד עונדים את טבעת הנישואין בנצרות?

הנצרות היא עדיין הדת הגדולה ביותר בעולם. זה גורם סביר לכך שאנשים עוקבים אחר כל המנהגים והמסורות של הדת, גם אם אינם מאמינים. אם זה המקרה, אז טבעת האירוסין תלבש על יד שמאל וטבעת הנישואין על יד ימין. ענידת טבעת אירוסין על האצבע השמאלית מגיעה מהרומאים. בדיוק כמו המצרים הקדמונים והיוונים הקדומים, הם האמינו ש"וריד האהבה" עובר ישירות מהלב לאצבע זו.

על איזו יד עונדים טבעת נישואין באסלם?

האם יש לענוד טבעת נישואין על יד ימין או על יד שמאל היא משנית לשאלה האם טבעת נישואין מותרת בכלל באסלאם. הקוראן אוסר על גברים ללבוש זהב ומשי. חומרים אלה שמורים לנשים. אך גבר עשוי לענוד טבעת נישואין העשויה ממתכת יקרה אחרת, כמו פלטינה. במקרה זה טבעת הנישואין הולכת על יד ימין. נשים בדרך כלל אינן יכולות לענוד טבעות אירוסין. אלא אם כן לא קשורות לכך אמונות טפלות.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il