Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזיןאבני חן

הרובי של הנסיך השחור: רובי מדהימה? או ספינל בתחפושת?

הרובי של הנסיך השחור היא אולי אחת מאבני החן המפורסמות ביותר מכל תכשיטי הכתר הבריטי. למרות שמה, האבן אינה שחורה, ואינה רובי, יתכן וזו הסיבה שהאבן הפכה להיות כל כך מוכרת. הרובי של הנסיך השחור היא למעשה ספינל אדום לא מלוטש שנמצא בבעלות משפחת המלוכה הבריטית מאז 1367. 

אבן החן נקראה על שמו של 'הנסיך השחור', אדוארד מוודסטוק, נסיך ויילס, והיא אחת העתיקות ביותר באבני חן הנכללות באוסף המלכותי של תכשיטי הכתר. "הרובי של הנסיך השחור" נענדה בשדות הקרב על ידי הנרי החמישי וריצ'רד השלישי. כמו כן יש ראיות שהאבן הייתה חלק מהאוצר של הנרי השמיני. 

נענדה בשדות הקרב על ידי הנרי החמישי וריצ'רד השלישי

תעלומה גאולוגית

ספינל אדום נחשב למעשה לנדיר יותר מאבן רובי ולעיתים קרובות יכול להיות אפילו יקר יותר. הרובי של הנסיך השחור הוא אחד מאבני החן האדומות הלא מלוטשות הגדולות בעולם, עם משקל מוערך של 170 קראט ואורך של כמעט 5 סנטימטרים. 

הרובי נקדחה בעבר, נמתחה ונעדה כתליון וצורות שונות אחרות של תכשיטים לפני שהונחה בכתר הקיסרי היכן שניתן לראותה כיום. באמצעות התבוננות מדוקדקת, ניתן לראות שהחור הקטן שנקדח נסתם ברובי קטנה יותר.

בעבר, כל אבני החן האדומות השקופות נחשבו פשוט ל'רובי', וזו הסיבה שאבן החן המלכותית נחשבה לרובי במשך מאות שנים.

בעבר, כל אבני החן האדומות השקופות נחשבו פשוט ל'רובי', וזו הסיבה שאבן החן המלכותית נחשבה לרובי במשך מאות שנים. רק באמצעות הקידמה הטכנולוגית של חקר המינרלים, התגלה שהרובי של הנסיך השחור היא למעשה הוא ספינל אדום. ספינל ורובי אמנם חולקים תכונות פיזיות דומות רבות, אך ניתן להבחין ביניהם על סמך קשיות, צפיפות ומאפיינים אופטיים. רובי מעט קשה ודחוס יותר מספינל. רובי הוא גם דיכרואי (דו צבעי בהתאם לזווית הצפייה) כמו רוב אבני החן, בעוד שספינל הוא בעלה שבירה יחידה; תכונה אופטית שהיא למעשה די נדירה ונמצאת רק בכמה סוגים של אבני חן כמו יהלום וגרנט.

קללה או ברכה? 

לעיתים היו שחשבו שהאבן מביאה עמה קללה איומה. אבל שלטונה המפואר והארוך של המלכה אליזבת השנייה אילץ את המיתוס הזה לתכנן מסלול מחדש. ונוכחותו במסע של הארון שלה היא תזכורת נוספת לכך שלמרות שמלכים ומלכות עשויים להשתנות, הרובי של הנסיך השחור מחזיקה מעמד.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il