Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

האם רולקס הוא ארגון ללא מטרות רווח?

כשחושבים על מותגי שעוני יוקרה כמו רולקס, כנראה שארגון ללא מטרות רווח זה לא הדבר הראשון שעולה לכם לראש. עם זאת, העובדה היא שרולקס הוא למעשה ארגון ללא מטרות רווח. אבל יש בזה יותר מזה.

Rolex S.A, החברה המייצרת שעוני רולקס, נמצאת בבעלות קרן ווילסדורף. קרן זו הוקמה בשנת 1945 על ידי הנס ווילסדורף, מייסד רולקס, לכבוד אשתו פלורנס פרנסס מאי ווילסדורף-קרוטי, שנפטרה בשנה הקודמת. ב-1960 העביר ווילסדורף את 100% מהמניות אשר בבעלותו ברולקס לקרן, ומאז היא מחזיקה ושולטת בחברה.

ארגון ללא מטרות רווח מה זה?

אז מה זה בעצם ארגון ללא מטרות רווח? על פי ויקיפדיה, זהו ארגון המוקדש לקידום מטרה חברתית מסוימת או לקידום נקודת מבט משותפת. במקום לחלק את הכנסותיה לבעלי מניות, מנהיגים או חברים, מלכ"ר משתמש בהכנסות העודפות שלה כדי לקדם את יעדיה הסופיים.

אבל להיות מלכ"ר לא אומר שלרולקס לא אכפת להרוויח כסף או לראות תוצאות פיננסיות טובות. למעשה, החברה עדיין עובדת קשה כדי לשפר ולחדש את מוצריה, וכמובן, יש לה אינטרס לגדול ולהגדיל את ההכנסות והרווחים שלה. עם זאת, היותה ללא מטרות רווח מאפשרת לרולקס לשחק את המשחק הארוך, במקום להתמקד בהגדלת המכירות לטווח קצר. זה יכול לפעמים להוביל לכך שחברות אחרות משחררות מספר רב של דגמים במהדורות מוגבלות אך ורק כדי להגדיל את הרווחים לטווח הקצר, מבלי להתחשב בהשפעה ארוכת הטווח על הערך והחוזק של המותג.

בנוסף להתמקדות שלה בהצלחה ארוכת טווח, רולקס תורמת גם חלק גדול מרווחיה לצדקה ולמטרות חברתיות. התחומים בהם החברה מתמקדת כוללים סביבה, מדע ואמנויות.

תמונה Antony Trivet מהאתר Pixabay

דבר נוסף שמייחד את רולקס מחברות אחרות הוא הסודיות שלה. החברה ידועה בהיותה מאוד פרטית לגבי פעילותה, כולל מקורות, ספקי חומרים ופיננסים. זה נובע בחלקו ממעמדה כארגון ללא מטרות רווח, מכיוון שאין לה בעלי מניות הדורשים שקיפות ודוחות פיננסיים מפורטים. עם זאת, בטוח לומר שהדרך של רולקס לנהל עסקים הוכחה כמוצלחת מאוד.

לסיכום, אמנם רולקס אולי לא הדבר הראשון שעולה על הדעת כשחושבים על ארגון ללא מטרות רווח, אבל הדרך הייחודית שהחברה נמצאת בבעלות ובשליטה של קרן ווילסדורף מאפשרת לה לפעול באופן שמתמקד בטווח הארוך. למרות ההתמקדות שלה ביעדים ארוכי טווח, רולקס עדיין עובדת קשה כדי לשפר ולחדש את מוצריה, ויש לה אינטרס להגדיל ולהגדיל את רווחיה. 

ולמרות שהחברה מאוד חשאית לגבי ההתנהלות שלה ופעילותה, ברור שהגישה שלה לעסקים הייתה מוצלחת מאוד.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il