Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

הכל על אלרגיות לתכשיטים: תסמינים, גורמים ואיך להמנע

אלרגיות לתכשיטים ורגישות לסוגים שונים של מתכות תכשיטים הן דאגה מוכרת לאנשים רבים. אלרגיות ורגישויות אלו יכולות לנוע בין גירוי קל ואדמומיות בעור לתגובות אלרגיות קשות.

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל חומר רפואי המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השרותים והמידע באתר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאימם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן ולצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא.

תסמינים נפוצים של אלרגיות לתכשיטים כוללים אדמומיות, גירוד ופריחה באיזור המגע עם התכשיט. תסמינים אלו יכולים להופיע בכל חלק בגוף שבא במגע עם התכשיט, אך הם נפוצים יותר באוזניים, בצוואר ובשורש כף היד. אלרגיה לתכשיטים נגרמת מתגובה למתכות או לחומרים אחרים המשמשים ביצור התכשיט.

סוגים שונים של מתכות יכולות לגרום לתגובות שונות אצל אנשים. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של מתכות המשמשות לייצור תכשיטים שעלולים לגרום לאלרגיות כוללים:

כסף: אלרגיות לכסף הן נדירות, אך עלולות לגרום לגירוד, אדמומיות ופריחה במקום המגע עם התכשיט. כמו כן האיזור יכול לקבל גוון ירקרק כחלחל.

ניקל: ניקל הוא אלרגן נפוץ המצוי בסוגים רבים של תכשיטים, במיוחד בזהב לבן. אלרגיות לניקל עלולות לגרום לאדמומיות, גירוד ופריחה במקום המגע עם התכשיטים. בעבר יצרו זהב לבן בשימוש במתכת פלדיום, אך בגלל שערך המתכת הרקיעה שחקים בעשור האחרון בתי היציקה בארץ עברו לצקת בעיקר עם ניקל.

תסמינים נפוצים של אלרגיות לתכשיטים כוללים אדמומיות, גירוד ופריחה באיזור המגע עם התכשיט.

זהב: זהב הוא אלרגן פחות נפוץ, אך חלק מהאנשים עלולים לפתח אלרגיה למתכת אם הוא מעורבב עם מתכות אלרגניות אחרות כמו ניקל ופליז. אלרגיה לזהב יכולה לגרום לתסמינים דומים לאלרגיות ניקל.

קובלט: קובלט הוא אלרגן נדיר, אך עלול לגרום לתסמינים דומים לאלרגיות ניקל. 

פלטינה: פלטינה היא אלרגן נדיר מאוד, בשל אחוז החומר הטהור ביציקה. פלטינה הינה הפתרון המושלם לחובבי תכשיטים האלרגיים לניקל. כמו כן פלטינה בעלת גוון לבן מבריק ובעלת דחיסות גבוהה יותר מאשר זהב לכן גם נשמרת לאורך זמן.

נירוסטה: נירוסטה נחשבת להיפואלרגנית ונוטה פחות לגרום לתגובה אלרגית. הנירוסטה משמשת בעיקר לתכשיטי אופנה ולא לתכשיטי יוקרה.

אם אתם חושבים שיש לכם אלרגיה או רגישות לסוג מסוים של תכשיטי מתכת, חשוב לפנות למומחה לאלרגיה או לרופא עור לאבחון וטיפול נכונים.

כמה המלצות כדי למנוע אלרגיות ורגישויות לתכשיטים:

רכשו תכשיטים העשויים מזהב בקראטורה גבוהה, 18K ומעלה.
רכשו תכשיטים עשויים פלטינה.

הימנעו מתכשיטים המכילים ניקל, קובלט ואלרגנים נפוצים אחרים.

בדקו את החותמות המופיעות על התכשיטים שלכם כדי לראות מאילו חומרים הם עשויים.

נקו את התכשיטים שלכם באופן קבוע עם מים וסבון כדי להסיר כל הצטברות של שומנים ולכלוך שעלולים לגרום לגירוי בעור.

ענדו את התכשיטים שלכם כמה דקות לאחר התזת בושם.

אם אתם מפתחים אלרגיה או רגישות לאחד מהתכשיטים שלכם, חשוב להימנע מאותה המתכת וכל מוצר אחר שמכיל אותה. זה אולי אומר לוותר על סוגים מסוימים של תכשיטים אוהבים, אבל חשוב לדאוג לעור שלכם ולבריאות הכללית.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il