Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לופה

"שיבוץ זה לא מקצוע, זאת דרך חיים" יגאל בן ציון משבץ תחת הלופה

יגאל הגיע לענף התכשיטים במקרה והתאהב, באמצעות ידע שעבר מהדוד יוסי ועם המון אנרגיה טובה וכבוד הדדי הוא מעביר את זה הלאה. הכירו את יגאל בן ציון 

שם מלא: יגאל בן ציון

שם העסק: בנץ תכשיטים

ותק בתחום: 18 שנים

אבן לידה: ספיר

מתי ידעת שאתה רוצה לעסוק בתכשיטים?

לתחום הגעתי בפוקס. הייתה לי תאונת עבודה – נפלתי מסולם והייתי מושבת. ישבתי בבית וככה בזמן שאני  לא ממש יכול לעבוד, הלכתי לבקר את דוד שלי יוסי שמש.

הוא בתבונתו התחיל לזרוק לי – "בוא בוא תנסה רגע לעשות את זה ואת זה". העברתי יום שלם בהתבוננות עליו, מה הוא עושה, שיבוץ אחרי שיבוץ. בסוף החלטתי לנסות, זאת הייתה הפעם הראשונה ששיבצתי אבנים בחיי. 

לקח לי שעתיים 🙂 בזמן שדוד שלי יושב ונותן לי מחמאות מפה ועד להודעה חדשה. אומר לי "איזה יופי !! כל הכבוד!", ואני רק חושב איזה כל הכבוד? הוא בשעתיים סיים את כל התכשיט ואני בקושי 2 אבנים הצלחתי לשבץ.

ואז הוא אמר לי  "תבוא, יש לך את זה. תאמין לי אני יודע." וככה לאט לאט, הוא הכניס לי לראש את התודעה שיש לי את זה. לא הייתי בטוח, אבל החלטתי לנסות. הייתי בן 27, לא נשוי, בלי מחויבות, ראיתי כי טוב ונשארתי. עבדתי 7 שנים בבית המלאכה של דוד שלי לפני שיצאתי לדרך עצמאית.

יוסי הוא באמת בעל מקצוע מדהים וזה היה כבוד גדול ללמוד ממנו. הוא לא מלמד רק את המקצוע, הוא גם לימד אותי איך לאהוב את העולם הזה ולא רק את כל הצד הטכני. אני חייב לו המון.

מה הדבר הכי משמעותי שלקחת מהלימודים אצל יוסי?

יוסי לימד דורות של תלמידים. היכולת שלו להביא תלמיד מ-0 למשבץ היא יכולת פנומנלית.

בתור אחד שגם מלמד היום, אני מבין את הקושי ומעריץ אותו על הקלילות והמקצועיות, על הדרך שלו, החיוניות והביטחון שהוא נותן לך. זה גם מה שאני מנסה להנחיל לתלמידים שלי היום.

כמה תלמידים אתה מלמד בשנה? 

אני לא לוקח ללימודים כל אחד. לא חס וחלילה משחצנות, רק בגלל הזמן. אבל כשמגיע מישהו ואני מזהה פוטנציאל, אני מחוייב לקחת אותו. יש בי מחויבות להעביר את זה הלאה. ממש כמו שדוד שלי זיהה בי פוטנציאל והשקיע בי את הזמן.

כשאני נכנס לבית עסק ומחמיאים לי על תלמיד זה אושר גדול. זה גדול יותר אפילו ממחמאה על תכשיט שאני שיבצתי – החזה מתנפח. זה כמו שאתה רואה את הבן שלך מצליח. יש משפט כזה בתלמוד, שאומר – "אדם אינו מתקנא בבנו ובתלמידו משום שהוא רואה את הישגיהם כהישגיו."

תמונה: Jeweller

אני לא לוקח ללימודים כל אחד. לא חס וחלילה משחצנות, רק בגלל הזמן. אבל כשמגיע מישהו ואני מזהה פוטנציאל, אני מחוייב לקחת אותו. יש בי מחויבות להעביר את זה הלאה. ממש כמו שדוד שלי זיהה בי פוטנציאל והשקיע בי את הזמן.

מה מייחד אותך בנוף המשבצים?

אני לא עושה 100% מהדברים שונה מאף משבץ, אני עושה 100 דברים שונים באחוז אחד משאר המשבצים.

אצלי הכל בחיוך, באנרגיה טובה, כבוד הדדי. לעולם אני לא אתן ללקוח הרגשה שהוא לא רצוי. 

אם קיבלתי 20 אבנים לעבודה, אני אספור שבאמת יש 20 ואם חס וחלילה שברתי אבן, אני אחזיר אותה ללקוח, גם אם היא שבורה. זה לא שלי. הדברים הקטנים האלה עושים את ההבדל.

בנוסף, בכל מה שקשור למקצועיות, אני מאמין ב0 פשרות. אם אני לא חושב שאני יכול להוציא תכשיט איכותי, אני פשוט לא אקח את העבודה.

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? 

בהתחלה, כשכולם נבהלו, אז כמובן כמו כולם הייתה גם לי ירידה בעבודה. ואז בום, מבול של אנשים שלא טסים. המון עבודה שבד"כ הייתה נשלחת לחו"ל, נשארה בארץ. השוק המקומי התעורר –  צורפים, משבצים, כולם הרגישו פריחה בעבודה. 

ניסית לעבוד מהבית? 

כן, זה פחות בשבילי. הפיתוי לשנ"צ גדול מדי 🙂 

יש לך תכשיט אהוב? 

אשתי התאהבה בתליון שמאוד מצא חן בעיניה ולקחתי את זה כפרוייקט. זה תליון שהאבן הכי קטנה שלו מתחילה באבן 0.6 מ"מ והאבן הכי גדולה היא 1.4 מ"מ. סה"כ 250 אבנים. 

זה תליון שהאבן הכי קטנה שלו מתחילה באבן 0.6 מ"מ והאבן הכי גדולה היא 1.4 מ"מ. סה"כ 250 אבנים. תמונה: Jeweller

מה האבן הכי מיוחדת שיצא לך לשבץ ? 

יצא לי לשבץ יהלום מרהיב של 3 וחצי קראט. כשקיבלתי את האבן לשיבוץ סגרתי ונעלתי הדלת. קיבלתי את האבן בשעה 10 בבוקר, (הייתי יחסית בתחילת הדרך ושיבוץ אבן היה לוקח לי באזור החצי שעה, שעה אם ממש הגזמתי) לקח לי לשבץ אותה 3 שעות. בדקתי אותה מכל הכיוונים אלף פעמים – בדקתי ושוב עשיתי הכנות לשיבוץ ושוב בדקתי. בסוף, סגרתי את האבן, לקחתי את הטבעת, מסרתי ללקוח והלכתי הביתה. לא הצלחתי לעבוד יותר באותו היום.

ידעת כמה האבן שווה? 

זה היה אחד הדברים שהכי הלחיצו אותי. הלקוח סיפר לי ששווי האבן 250,000$. אם הוא לא היה מספר לי, זאת כנראה הייתה פשוט עוד אבן.

איזה טיפ יש לך למשבץ בתחילת דרכו?

שיבוץ זה לא מקצוע, זאת דרך חיים. 

יש לך המלצה על קולגה בענף?

יש שני חבר'ה צעירים בבורסה – שי ועדי מחברת N.S.A. הם חבר'ה מקצועיים ממש, דם חדש בתעשיה. הם מובילים כרגע קו צעיר וחדש בתחום היציקה של הזהב. יש להם יסודות טובים וניסיון בתחום.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

אני מאוד רוצה להעביר את הידע לילדים שלי. לעבוד במקצוע או לא, זאת תהיה כבר בחירה שלהם. לא אשקר, יש לי גם חלום קטן על עסק משפחתי חם ואוהב. 

וכמובן כדי לסגור מעגל אני חייב להכשיר איזה אחיין אחד 🙂

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il