Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לופה
Trending

"תמיד לחפש מה אף אחד אחר לא עושה" דורון מירב מעצב תכשיטים תחת הלופה

דורון בכלל למד אדריכלות בטכניון, עד שחופשת הסמסטר בהודו גרמה לו להבין שאדריכל הוא לא רוצה להיות. יחד עם השותף וחבר הילדות ערן עזרא הם הקימו את DORON MERAV JEWELRY – אחד ממותגי התכשיטים המיוחדים בעולם!! הכירו את דורון מירב.

שם מלא: דורון מירב

שם העסק: DORON MERAV JEWELRY

ותק בתחום: 12 שנים

אבן לידה: אמרלד

מתי ידעת שאתה רוצה לעסוק בתכשיטים? 

הייתי בהודו בחופשת סמסטר. מאוד קל להתבטל בהודו וזה קצת שיעמם אותי אז החלטתי לעשות קורס צורפות, כזה של תיירים 🙂 יושבים על השטיח, עובדים עם הידיים, קצת מנסרים, קצת מלטשים – ממש נחמד. באותו הזמן למדתי אדריכלות ולא ממש אהבתי את התחום. כל היום חשבתי מה אני רוצה לעשות אחרי הלימודים, כי אדריכל לא רציתי להיות. 

חודשיים אחרי שחזרתי לארץ כבר ידעתי שזה בשבילי והחלטתי לנסות לפתוח סטודיו קטן בבית. 

החלטתי להשקיע השקעה, שבזמנו הייתה מאוד גדולה ופרועה בשבילי. קניתי כלים וחומרים שיהיו לי להתחלה. באמת שזה התחיל כתחביב, הייתי בטוח שכסף לא יהיה אבל לפחות יהיה כיף.

וככה התחלתי לאט לאט, בזמן הלימודים, לעצב לבד תכשיטים בבית. בהתחלה, מכרתי בכל מקום שיכולתי – ירידים, קניונים, אמהות של חברים. הכניסה לאינטרנט הפכה את זה מתחביב לעסק אמיתי.

מה מיוחד בעסק שלך? במה אתה שונה מאחרים?

קודם כל, אנחנו נורא משתדלים. זה נשמע טריוויאלי אני יודע, אבל אנחנו באמת מאוד משתדלים. כל דבר הוא חשוב, החל מהיחס והשירות ועד לאיכות התכשיט. בתור לקוח בעצמי, אני מכיר את ההרגשה הזאת כשאתה שולח פניה ולא עונים לך לכן אצלנו באמת חשוב לתת מענה מהיר וטוב. כל דבר מקבל יחס – גם ההזמנה הכי קטנה תקבל את המקסימום.

אני לא מכיר עסקים אחרים לעומק להפך, ואחד הדברים שמייחדים אותנו הוא שאנחנו עושים את שלנו ופחות רצים אחרי אחרים.

כיצד הקורונה השפיעה על העסק שלך? 

הקורונה הבהילה אותנו מאוד בהתחלה!

כל העולם עשה שאפל גדול ולא ממש ידענו מה הולך לקרות. אם פעם היינו מתבססים על תערוכות בחו"ל כדי לקנות סחורות ושמירה על קשר עם התעשיה, פתאום הכל נקטע והכל הפך להיות קשה יותר.

מצד שני, זה גם טיפה הרגיע אותנו. זה הראה לנו שגם כשכל הקלפים נטרפים, אם יש לך באמת בסיס חזק ואתה עובד נכון, בסוף הכל מסתדר. האינטרנט מאוד התחזק בתקופה הזאת וזה גם נהיה מאוד לגיטימי לקנות תכשיטים און ליין.

יש לך תכשיט אהוב? 

התכשיט האהוב עלי זאת טבעת אירוסין מקולקציית היהלומים הגולמיים שלנו. האבן המרכזית שלה היא יהלום גולמי והאבנים הצדדיות הן יהלומים מלוטשים. אני מאוד אוהב את הדיסוננס בין הגלם למלוטש, זה מאפיין הרבה עבודות שלי.

יש סלב שעונד את התכשיט שלך?

ממש בתחילת דרכי קיבלתי פניה משחקן אמריקאי די מוכר בשם מאט שולץ –  הוא שיחק במהיר ועצבני ועוד כמה סרטים. עשיתי לו טבעת במחיר נמוך מהעלות, בתקווה שמשהו מדהים יתפתח מזה, מבלי לדעת שהוא בדיוק סיים את הקריירה שלו ופרסום גדול לא יצא מזה. מצד שני, הוא היה ממש נחמד ועד היום אני שומר מכתב מאוד יפה ממנו.

סלב שהיית רוצה שיענוד תכשיט שלך?

לאנג'לינה ג'ולי יש קטע עם תכשיטים מיוחדים ותמיד היה לי איזה חלום שהיא תענוד תכשיט שלי.

הבנתי שהיא גם מאוד נחמדה במציאות…

מהיכן אתה שואב את ההשראה שלך?

לצערי, גיליתי שגם אם אתה מנסה שלא, אתה בסוף מגלה שקיבלת השראה גם בלי לשים לב.

לפני כמה שנים עיצבתי קולקציה של תכשיטי אדמה ולאחר זמן מה נתקלתי בבלוג שהציג שעון מהמאה ה-18 עם עיצוב זהה כמעט לחלוטין. אם לא הייתי רואה את השנה, הייתי יכול להישבע שהם העתיקו ממני. 

אני באמת משתדל לא לחפש השראה. מרגיש לי שזה בדרך כלל מקלקל ועושה יותר נזק מתועלת.

לדעתי, אם אתה מחפש לקבל השראה ממישהו אחר, אתה מחבל בתהליך המחשבה שלך ומקבע אותו בדברים קיימים.

בתחילת דרכי באמת פשוט עשיתי מה בא לי, מה שהרגיש לי נכון. היום אני כבר יותר מקצועי. אני יודע מה מסחרי יותר ומה נקודת המחיר. בגבולות הגזרה האלה אני מעצב. 

טבעת אירוסין מקולקציית היהלומים הגולמיים. האבן המרכזית שלה היא יהלום גולמי והאבנים הצדדיות הן יהלומים מלוטשים. תמונה: מערכת ג'ולר

אני מאוד אוהב את הדיסוננס בין הגלם למלוטש, זה מאפיין הרבה עבודות שלי

איזה טיפ יש לך לתת למעצב תכשיטים בתחילת דרכו?

הדבר הכי חשוב הוא לא להסתכל ימינה או שמאלה על מה שאחרים עושים. אם תנסה להתחרות במישהו שעושה את זה כבר ומוכר, אתה כנראה לא תנצח ולא תצליח.

להפך, העצה שלי היא לחפש מה אף אחד לא עושה ומה מעניין אותך באופן אישי. שם יהיה לך סיכוי.

במיוחד כאשר מתחילים מ 0 ואין עדיין מוניטין. וכמובן כמובן, להיות מוכן לעבודה קשה.

קולגה בענף שאתה ממליץ עליו?

אני רוצה להמליץ על רמי גיספן.

את רמי פגשתי בתחילת דרכי, בתקופה שעוד לא ידעתי ממש איך לשווק את התכשיטים שלי ואיך למכור.

יצרתי קשר עם כל מיני חנויות תכשיטים בבורסה והוא היחיד שבאמת ענה לי והזמין אותי אליו. באתי אליו והוא היה כל כך נחמד, חברותי והוגן. כיף לעבוד איתו. הוא באמת אחד מנותני השירות הכי טובים שפגשתי.

תמונה: מערכת ג'ולר

פרויקטים חדשים בתכנון?

יש מותג חדש שאנחנו מפתחים והוא בקרוב עולה לאוויר – שווה לחכות 🙂  בנוסף, בקרוב יכנסו קצת עיצובים חדשים ואבני חן שעוד לא נראו בחנות.

מה אבן החן האהובה עליך? ומה אבן החן הכי מיוחדת שיצא לך להחזיק?

אני סאקר של אופל 🙂 יצא לי לראות בתערוכה אבן אופל שחורה מדהימה. זאת הייתה אבן גדולה שנראית מקילומטרים עם צבעים מדהימים.  עוד אהבה גדולה שלי, כמו שאמרתי, היא יהלומים גולמיים. היהלום הגולמי הכי נדיר שיצא לי להחזיק הוא יהלום סגול.

בארץ קונים אבני חן? 

בארץ, בניגוד לשאר העולם, אנשים לא ממש מכירים אבני חן. המסורת פה היא תכשיטי יהלומים וזה מה שאנשים מכירים, אבל לאט לאט מתחילים לראות עלייה בהתעניינות של הקהל הישראלי באבני חן מיוחדות. 

אני מאמין שזה רק יעלה. 

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים? 

בעוד 10 שנים אני רואה את עצמי בחווה אורגנית, מגדל חצילים.

באמת? אתה טיפוס של טבע?

אני מאוד אוהב לעצב תכשיטים ולא מתכוון להפסיק עם זה ואני מאמין שגם בחווה יהיה לי סטודיו קטן. אני נהנה מהעבודה – זה כיף, מגוון ומאתגר. אני פשוט מאמין שבשביל להיות מאושר, אדם צריך גם את השמש והטבע 🙂

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il