Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מרכז הידעאבני חן

אבני לידה אבני חן ומה שבינהן

ישנם אינספור מיתוסים ואגדות סביב הכוחות והתכונות השונות שיש לאבני לידה. מומחים מאמינים שמקורם של אבני לידה מהחושן שנשא אהרון הכהן הגדול, חזהו של אהרון כוסה ב 12 אבני חן צבעוניות – זה היה בגד דתי שייצג את 12 שבטי ישראל. אבני חן אלה שובצו בטבלה של שלוש על ארבע שורות, ועד מהרה התחברו לסימני גלגל המזלות, המייצגים את 12 החודשים של השנה הקלנדרית.

על פי המיתוס האסטרולוגי, על הלובש להחזיק בכל 12 אבני לידה ועליו לענוד כל אבן במהלך החודש המקביל בשנה – דבר זה יביא לידי ביטוי את כוחות הריפוי הקשורים לאבני החן, כל השנה. כיום תכשיטים משובצים באבני המזל נתפסים כמתאימים לחודש הלידה של העונד.

אבני לידה לפי חודשים

ינואר

גרנט

גרנט, אבן המזל של ינואר, היא אחת מאבני החן המגוונות ביותר, שכן היא מגיעה במגוון צבעים יוצא דופן. כולל כתום, צהוב, סגול וירוק. ישנן אפילו אבנים שמשנות את צבען מכחול לסגול בתאורה שונה.

פברואר

אמטיסט

אמטיסט, אבן המזל של פברואר, הגירסה הסגולה של הקוורץ. האבן מאופיינת בגווני לילך עד סגול עמוק, ניתנת לייצור במעבדה כמו גם במכרה.
כוחות המיוחסים לאבן:
גמילה מהתמכרויות, הקלה על נדודי שינה וכאבי ראש, הגנה מפני מחלות מדבקות ומחשבות רעות.

מרץ

אקוומרין

האקוומרין מעוררת את צבעי הים. מצבעי ירוק-כחול עמוק ועד גוונים כחולים ירקרקים מעט.
כוחות המיוחסים לאבן: אנשים משתמשים באקוואמרין למדיטציה, הם מאמינים בהשפעתה הטובה על בריאות הנפש – אומרים כי היא מאזנת, מביאה רוגע פנימי ומסייעת לשחרר אנרגיה שלילית.

אפריל

יהלום

היהלום הוא הקשה ביותר מבין כל אבני החן, עם נצנוץ ומאפיינים אופטיים מצוינים. כוחות המיוחסים לאבן: היהלום מקל על לחץ ומחזק ביטחון עצמי.

מאי

אמרלד

אמרלד (בָּרֶקֶת) היא אבן חן הצבועה ירוק. אמרלד קרויה גם אִזמרגד. דרגה בסולם מוס: 7.5-8 כוחות המיוחסים לאבן: הברקת נחשבת לאבן של מזל ושפע, ברומא העתיקה האמינו שהיא אף מסמלת פוריות.

יוני

פנינה

פנינה היא אבן חן הנוצרת ברכיכות צדפות\קונכיות חלזונות. דרגה בסולם מוס: 4.5–2.5 כוחות המיוחסים לאבן: פנינים נקשרות להקלה בבעיות קיבה ומערכת העיכול.

יולי

רובי

רובי (אודם) היא הנדירה והיקרה ביותר מבין כל אבני החן הצבעוניות. דרגה בסולם מוס: 9 כוחות המיוחסים לאבן: הרובי מעניקה יציבות, מחזקת את הגוף. מעניקה מרץ, ומקלה את ההתמודדות עם בעיות פיזיות.

אוגוסט

פרידוט

מדובר באבן חן מהממת בצבע ירוק חי, צבעה אינו משתנה גם בהשפעת אור מלאכותי. כוחות המיוחסים לאבן: נאמר כי האבן מגבירה סבלנות, ביטחון, אסרטיביות ומפחיתה מתח.

ספטמבר

ספיר

ספיר כחול, אחת מאבני החן היקרות והקלאסיות, ספיר כחול פופולרי לתכשיטים חשובים כמו טבעות אירוסין.
עוד על ספיר באבני לידה, אבני חן ומה שביניהן

אוקטובר

אופל

שמה של האבן מגיע מהמילה opallios שמשמעותה ביוונית שינוי צבע.,ככל שהאבן כהה יותר, ובעלת מספר צבעים, כך היא נדירה ויקרה יותר.
כוחות המיוחסים לאבן:
האמונה היא ששינויי הצבעים ישנו את מזלו של מי שעונד את האבן.

נובמבר

טופז

טופז, אבן המזל של חודש נובמבר, היא אחת מאבני החן המגוונות ביותר, לטופז למעשה מגוון צבעים רחב במיוחד מלבד חום הוא כולל גוונים שונים של כחול, ירוק, צהוב, כתום, אדום, ורוד וסגול. לאבן הטופז מיוחסים תכונות מאגיות רבות כמו: טיפול בדיכאון, אומץ להתמודדות עם אתגרים, דיקוי תשוקות, חוכמה, סילוק רוחות וריפוי מחלות.

דצמבר

טורקיז

הטורקיז הגיע למעמד של כוכב רוק בעולם המינרלים. גוון הכחול-ירוק המסנוור שלו הופיע במצרים העתיקה בסביבות 6000 לפני הספירה, ושולב בקמיעות מגן ובלינג מלכותי. מדובר באבן החן העתיקה ביותר בעולם. כוחות המיוחסים לאבן: התגברות על “עין הרע” ושמירה מפציעות.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
אולי יעניין אותך
Close
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il