Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
360 קראטאבני חן
Trending

אבן גארנט – יתרונות מידע והיסטוריה

אבן גארנט מסמלת עוצמה התמדה וכוח. היא ידועה כ”אבן ההתחייבות” אשר מחזקת התחייבות ודבקות כלפי מטרה מסוימת וניתנת כסמל לאהבת נצח.

היום נדבר על האבן שפותחת לנו את השנה החדשה שבתקווה תהיה קצת יותר יפה מהשנה החולפת. (כדאי לה 😉) הגארנט! אבן ההולדת של חודש ינואר.

המילה גארנט מגיעה כנראה מהמילה הלטינית "גאראנאטוס" Garanatus שמשמעותה היא גרעינים/זרעים. ניתן לראות שהיא באמת מזכירה את גרעיני הרימון – גם בצבע, גם בגודל ואפילו בצורה.

קצת נתונים

  1. דרגת הקשיות של הגארנט לפי סולם מוס היא בן 6.5 ל7.5 (להשוואה- מידת הקשיות של יהלום היא 10), על כן האבן עלולה להישרט יותר בקלות מרובי, ספירים או יהלומים וכתוצאה מכך היא מעט פחות מתאימה לתכשיטים יומיומיים, אבל יכולה מאד להתאים לעגילים, תליונים או טבעות חגיגיות.
  2. למרות שצבע האבן הכי נפוץ הוא אדום, היא למעשה קיימת בצבעים נוספים כמו ירוק וצהוב.
  3. הגארנט לרוב יותר זולה מהמקבילות האדומות – טורמלין ורוד או רובי.
  4. האבן נחצבת במספר מוקדים בעולם כאשר העיקרי שבהם הוא יבשת אפריקה.

רקע היסטורי

האבן היא אחת אבני החן הכי עתיקות שאנו יודעים עליהן כיום.

אנשי האצולה הרומאית והיוונית נהגו לשבץ את האבן בטבעות חותם מאסיביות, ששומשו לחתימת מסמכים חשובים בחותמת שעווה.

ישנם המון הקשרים של אבן החן עם צבאות היסטוריים ברחבי העולם-

לדוגמא, בהודו ובפרס היא נחשבה לקמע שנלבש ע"י לוחמים כנגד הרעלה ומגפה. בנוסף, לוחמי ההונזה מקשמיר השתמשו בקליעי גארנט כי האמינו שקליעים אלה יפגעו חזק יותר וייצרו פצעים יותר מדממים. האמונה כי היא אבן ששומרת על לוחמים נפוצה במיוחד- מלכים קלתיים וסקסוניים ענדו אותה כשיצאו למלחמה. אומרים אפילו שהמלך שלמה ענד אותה בדרכו לקרב.

במצרים העתיקה, רבים מהמלכים עיטרו את תכשיטיהם באבן הגארנט. לאחר מותם היה נהוג להניח אבני גארנט בקברים כדי לשמור על המתים מפני שדים ולתת להם אנרגיה שתבטיח להם מקום בעולם הבא.

אמונות בתרבויות שונות

בהרבה תרבויות האבן נקשרת באופן כללי לחזרה בשלום של אהובים ויקרים לליבנו,ולכן אבן הגארנט היא אבן של מטייליםועד היום נהוג לתת אותה כסמל להבטחה של פגישה מחודשת.

אזכורים של האבן בעולם החי כוללים מספר דברים קצת רומנטיים ומעט ביזאריים, למשל-

  1. בסין העתיקה האמינו כי אבן החן האדומה היא נשמת הנמר שהופכת לאבן חן יקרה לאחר מותו.
  2. בימי הביניים האמינו כי שתי עיני הדרקון עשויות מאבן הגארנט.

סגולות רפואיות המיוחסות לגארנט

הצבע האדום של הגארנט מקושר לאלמנטים של לב ודם ויש האומרים שהאבן יכולה לסייע לזרימת דם טובה יותר. על פי תורת הקריסטלים, לגארנט סגולות רפואיות הכוללות ריפוי הרעלות, מחשבות שליליות ודיכאון. היא מעניקה בטחון ובהירות מחשבה ויש ביכולתה לעודד מיניות מעוכבת.

מזכירה את גרעיני הרימון אבן הגארנט

ואיפה היהדות בכל הסיפור

ובכן, האגדה מספרת כי נח עצמו האיר את התיבה באמצעות אבני הגארנט. כיוון שהאבן בוהקת כמו להבת האש, ובזמן המבול השמש והירח לא האירו את החשיכה, אבן הגארנט האירה גם האירה. נאמר כי בלילה האבן האירה יותר מבמהלך היום, מה שסייע לנח להבחין בין השניים.

ולסיום –

אבן גארנט באדום לוהט מסמלת עוצמה התמדה וכוח. היא ידועה כ”אבן ההתחייבות” אשר מחזקת התחייבות ודבקות כלפי מטרה מסוימת וניתנת כסמל לאהבת נצח. בתרבויות שונות נותנים תכשיט עם אבן גארנט לציון יום השנה השני לחתונה.

שתהיה שנה מופלאה, בריאה ונוצצת!

נתראה ממש בקרוב ועד אז – נשיקות

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il