Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מרכז הידעאבני חן

הקסם של רובי (אודם) : מדריך לסוגים השונים

רובי היא אבן חן מהממת העשויה מקורונדום אדום שקוף, צורה מינרלית של תחמוצת אלומיניום. צבעה יכול לנוע בין אדום עמוק לאדום ורדרד חיוור, ולעיתים אף יש לו רמזים לצבא סגול. צבע הרובי היקר ביותר הוא אדום עמוק, הנקרא גם "דם יונה", צבע זה נוצר על ידי מספר קטן של אטומי אלומיניום שהוחלפו באטומי כרום. אבני רובי ידועות בשבירת האור הגבוהה שלהם, כלומר הם מבריקות מאוד בעת חיתוך וליטוש. עם זאת, אין להם הרבה "אש", או אפקט דמוי קשת בענן הנראה באבני חן אחרות, מכיוון שיש להן פיזור אור נמוך. 

עובדה מהנה: רובי הופכים לירוקים כאשר הם נחשפים לחום גבוה, אך חוזרים לצבעם המקורי כאשר מתקררים.

אבני חן רובי נמצאות בכמה מקומות ספציפיים ברחבי העולם, למשל צפון-מרכז מיאנמר ותאילנד. הן נמצאות לעתים קרובות באותם אזורים כמו ספיר וספינלים. רובי סרי לנקה אינן מוערכות בדרך כלל כמו אלו ממיאנמר בשל צבעם. המילה "אודם" משמשת לפעמים לתיאור אבני חן אדומות אחרות, כגון נופך, רובליט (טורמלין אדומה) וספינל אודם. עם זאת, אודם אמיתי נבדלים על ידי הרכבם של קורונדום וכרום.

כמו כן, ניתן ליצור אודם סינתטי בתנאי מעבדה, התהליך כולל ערבוב אלום אמוניה מטוהרים וכמויות קטנות של אלום כרום. אודם סינתטי הם בעלי אותם מאפיינים פיזיים כמו אלה טבעיים, אך לעתים קרובות ניתן להבחין בהם על ידי נוכחות של בועות מיקרוסקופיות ורצועות המופיעות עם סיבי האבן. לכן, אם אתם מחפשים אודם, הקפידו לעשות את המחקר שלכם ולקנות ממקור מכובד כדי להבטיח שאתם מקבלים אבן חן באיכות גבוהה.

רובי היא אבן הלידה של יולי.

רובי בורמזית (רובי מיאנמר)

אבני רובי בורמזיות הן מהאודם המשובחות והאיכותיות ביותר שניתן למצוא. הן ידועות בצבען האדום העמוק והעשיר, אשר נגרם מנוכחות של היסוד כרום באבן החן. רובי אלה נמצאות במיאנמר, הידועה גם בשם בורמה.

דרך אחת לדעת אם אודם היא טבעית או מזויפת היא על ידי בדיקת הפגמים על האבן. לכל רובי יש פגמים, ולרובי בורמזי בדרך כלל יהיה כתם מטושטש מיוחד על פני השטח שלו. לכן, אם אתם שוקלים לרכוש רובי בורמזי, הקפידו לבדוק אם יש פגם אופייני זה כדי להבטיח שאתם מקבלים אבן חן אמיתית.

רובי בורמזי זוכים להערכה רבה בזכות צבעם האדום העמוק והם בחירה מבוקשת מאוד עבור תכשיטים ופריטים דקורטיביים אחרים. הם נמצאים במיאנמר וידועים בפגמים האופייניים להם.

אבן חן רובי
אבני רובי ידועות בשבירת האור הגבוהה שלהם

רובי אפריקאית

אבני רובי אפריקאיות הן סוג של אודם שצבען בדרך כלל סגול עד אדום כהה. הן יכולות להגיע במגוון של גדלים ואיכויות, כאשר רובי אפריקאי האיכותיים ביותר בעלי צבע אדום כהה ועמוק. אבני חן אלו נמצאות במוזמביק ובקניה.

אם אתם מעוניינים לרכוש רובי אפריקאי, חשוב לשים לב לצבע ולאיכות האבן. חפשו אבן חן בעלת גוון אדום כהה עשיר ורמת בהירות טובה. עם האודם האפריקאי הנכון, תוכלו להוסיף מגע מהמם וייחודי לקולקציית התכשיטים שלך.

רובי תאילנדית

אבני חן רובי תאילנדי הן סוג של אודם שמגיע מדרום מזרח בנגקוק. רובי אלו ידועים בצבעם הכהה, אשר נגרם מנוכחותם של ברזל וכרום באבן החן.

אם אתם מעוניינים לרכוש רובי תאילנדי, חשוב לקחת בחשבון את הצבע והאיכות של האבן. רובי תאילנדי ידועים בגוון הכהה שלהם, והטובים שבהם יהיו בעלי צבע עשיר ורווי ובהירות טובה.

רובי מטנזניה

אבני חן רובי מטנזניה הן סוג של אודם הידוע בדמיון שלו במראה להסוניט, סוג של נופך. רובי אלו הם לרוב זולות יותר מסוגי אודם אחרים בשל צבעם ומאפיינים אחרים.

ראוי לציין שעוצמת הצבע של רובי טנזניה נוטה לדהות ככל שגודל אבן החן גדל. משמעות הדבר היא כי לאבנים קטנות יותר עשוי להיות צבע חי יותר מאשר גדולות יותר.

אם אתם שוקלים לרכוש רובי מטנזניה, חשוב לשים לב לגודל ולצבע האבן כדי להבטיח שתקבלו את האיכות הטובה ביותר עבור כספכם. אבני חן אלו יכולות להיות אופציה יפה ובמחיר סביר למי שמחפש להוסיף אודם לאוסף שלהם.

רובי ממדגסקר

אבני רובי מדגסקר הן סוג אודם איכותי וחדש יחסית לשוק. אבני חן אלו נמצאות במדגסקר ומגיעות משני אזורי כרייה שונים: Andilamena ו-Vatomandry. איכות האודם שנמצאת באזורים אלה יכולה להשתנות, והם יכולים להגיע במגוון צבעים כולל אדום, כתום ואדום טבעי.

אם אתם מעוניינים לרכוש רובי מדגסקר, חשוב לקחת בחשבון את האזור ממנו נכרה ואת איכות וצבע האבן. רובי מדגסקר יכולים להוות תוספת יפה וייחודית לכל קולקציית תכשיטים, ועם אבן החן הנכונה תוכלו להוסיף נגיעה של אלגנטיות ותחכום לקולקציה שלכם.

רובי אפגנית

אבני חן אודם באפגניסטן הן סוג של אודם בעל ערך רב, הידוע בצבעו האדום העשיר ובאיכויותיו הייחודיות. אבני חן אלו נמצאות באזורי בדאקשן וג'אגדלק של אפגניסטן, והן ידועות במגוון הצבעים שלהן, מאדום בהיר ועד אדום עמוק.

Jagdalek רובי מבוקשים במיוחד בשל המאפיינים הייחודיים שלהם, שאינם נמצאים באודמים ממקומות אחרים בעולם. אם אתם שוקלים לרכוש רובי מאפגניסטן, חשוב לקחת בחשבון את האזור שממנו הוא נכרה ואת הצבע והאיכות של האבן.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
אולי יעניין אותך
Close
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il