Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מרכז הידעמגזיןסקירות

איך לנקות תכשיטים: מדריך מקיף לשמירה על ברק לאורך זמן

תכשיטים הם דרך נהדרת להוסיף נופך אישי לכל הופעה, אך עם הזמן הם נוטים לאבד את הברק שלהם. לכלוך, אבק, שאריות קרמים ואפילו זיעה וחומציות טבעית של העור יכולים להצטבר ולהעיב על יופיים של התכשיטים האהובים עליכם.

אז איך מחזירים להם את הברק? הכתבה הזו תספק לכם מדריך מקיף לניקוי תכשיטים, ותציג טיפים יעילים לשמירה על ברק לאורך זמן.

שיטות ניקוי:

1. מים וסבון:

זוהי הדרך הפשוטה ביותר לנקות תכשיטים. ערבבו כמה טיפות של סבון עדין (ללא אקונומיקה) עם מים חמימים. השרו את התכשיטים בתמיסה למשך 10-15 דקות. לאחר מכן, עברו עליהם בעדינות עם מברשת שיניים רכה, תוך שימת דגש על אזורים שקשה להגיע אליהם. שטפו היטב במים קרים ויבשו עם מטלית רכה.

מים וסבון: זוהי הדרך הפשוטה ביותר לנקות תכשיטים

2. סודה לשתייה:

סודה לשתייה היא חומר ניקוי טבעי ויעיל. ערבבו כפית סודה לשתייה עם מעט מים עד לקבלת משחה. מרחו את המשחה על התכשיטים בעזרת מטלית רכה או מברשת שיניים. שטפו היטב במים קרים ויבשו עם מטלית רכה.

3. משחת שיניים:

משחת שיניים (לא מלבינה) יכולה להועיל לניקוי תכשיטים מכסף וזהב. מרחו מעט משחת שיניים על התכשיטים בעזרת מטלית רכה או מברשת שיניים. שפשפו בעדינות ושטפו היטב במים קרים. יבשו עם מטלית רכה.

משחת שיניים (לא מלבינה) יכולה להועיל לניקוי תכשיטים מכסף וזהב

4. ניקוי אולטרה-סוני:

לניקוי יסודי יותר, ניתן להשתמש במכשיר ניקוי אולטרה-סוני. מכשירים אלו משתמשים בגלי קול בתדירות גבוהה כדי להסיר לכלוך ושומן שצברו. שימו לב שזוהי שיטה חזקה שעשויה לא להתאים לכל סוגי התכשיטים.

טיפים נוספים:

  • הסירו את התכשיטים לפני פעילות גופנית, רחצה בים או בבריכה, עבודות בית ומגע עם חומרי ניקוי חזקים.
  • שמרו את התכשיטים בקופסה מרופדת וללא תכשיטים נוספים באותה הקופסא.
  • הימנעו ממגע ישיר עם בשמים, קרמים ומוצרי טיפוח אחרים.
  • נקו את התכשיטים באופן קבוע כדי לשמור על הברק שלהם.
  • הקפידו לבדוק את סוג התכשיט לפני השימוש בשיטת ניקוי כלשהי. אבני חן מסוימות, כמו פנינים ואופלים, דורשות טיפול מיוחד.

טיפים מתקדמים:

  • לניקוי זהב צהוב: ערבבו כמה טיפות של סבון כלים עם מים חמים. אם מדובר בזהב 14 קראט, ניתן להשתמש גם במים רותחים. השרו את התכשיט למשך 15-20 דקות, שטפו בעדינות עם מברשת שיניים רכה ויבשו.
  • לניקוי כסף: השתמשו במטלית ייעודית לניקוי כסף או רפדו קערה בנייר אלומיניום, מלאו אותה במים חמים והוסיפו מעט סודה לשתייה. השרו את התכשיט למשך 10 דקות, שטפו ויבשו.
  • לניקוי יהלומים: ערבבו חצי כוס סודה לשתייה וכפית אבקת כביסה (ללא אקונומיקה) בכוס מים. הניחו את התכשיט בתמיסה למשך 20 דקות, שפשפו בעדינות

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il