Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
אבני חןמרכז הידע

אמרלד (ברקת): אבן ההולדת של מאי וסמל של אהבה ואמת

אבן החן "אמרלד" או בעברית "ברקת" כבשה את ליבם של אנשים במשך מאות שנים, עם הגוונים הירוקים המדהימים וההיסטוריה העשירה שלה שראשיתה במצרים העתיקה בשנת 2000 לפני הספירה. אמרלדים נקשרו לאלת האהבה, ונוס, אבני הברקת הן סמל של אהבה, אמת ותקווה והן אבני חן מוערכות ומבוקשות המשובצות במגוון תכשיטים, כולל טבעות, שרשראות ועגילים. 

מזמביה וברזיל ועד למכרות האמרלד של קולומביה, לאבני החן התוססות הללו יש משיכה עולמית.

אמרלדים מדורגים על סמך ארבעה מאפיינים: צבע, בהירות, חיתוך ומשקל בקראט. הצבע, במיוחד הגוון והרוויה, הם הגורם החשוב ביותר בקביעת האיכות והערך של אמרלד טבעי. הדירוג הכולל מתייחס לרמת הבהירות או הכהות של הירוק בברקת, כאשר אמרלדים באיכות גבוהה יותר מתהדרים בגוון בינוני עד כהה מאוד. הגוון של האמרלד הוא על סקאלת הירוקים, כגון ירוק-כחלחל או ירוק-צהבהב, והרוויה היא עוצמת הצבע וחוזקו. כשמחברים את המאפיינים הללו יחד ניתן לקבוע את האיכות הכוללת של אבן החן.

לרוב בברקת יש תכלילים, חתיכות קטנות של גזים או חומרים אחרים המצויים באדמה שהם חלק מתהליך ההתגבשות, מה שיכול להשפיע על בהירותם ושקיפותם. תכלילים אלו יכולים לנוע בין כמעט לא קיימים באבני חן מסוג אחד ועד בולטים יותר באבני חן מסוג אחר. עם זאת, יותר מדי תכלילים עלולים לפגוע בבהירות של הברקת ולהוריד מערכה.

חשוב לדעת: אם לברקת אין תכלילים כלל או מעט מאוד, ייתכן שמדובר בחיקוי או ברקת סינטטית.

מצבע ירוק עמוק ועד אמרלדים עם גוונים ירקרקים חיוורים, הברקת מגיעה במגוון גוונים. בחירה נצחית ואלגנטית עבור כל חובב תכשיטים, ועם ההיסטוריה והסמליות העשירה שלהם, האמרלדים מהווים מתנה משמעותית ומיוחדת. 

אמרלד היא אבן הלידה של מאי.

אבן האמרלד הגולמית הגדולה בעולם מוצגת בבורסת היהלומים הישראלית

אמרלד קולומביאני

קולומביה ידועה בייצור אמרלדים מהאיכותיים ביותר בעולם, עם נתח שוק של 70-90%. האמרלד הקולומביאני ידוע בצבע יוצא דופן שלו, גודלו, הברק והטוהר שלו, והוא מוערך על ידי אספני אבני חן וחובבי תכשיטים כאחד.

הברקת הקולומביאנית היא בדרך כלל בצבע ירוק עמוק, אם כי ישנן וריאציות המעניקות גוונים ייחודיים, כגון גוון צהבהב או כחלחל. המגוון הבלעדי והיקר ביותר של אמרלדים קולומביאניים הם אלה עם צבע ירוק עמוק ועשיר.

מכרות Muzo ו-Chivor בקולומביה הם היצרנים העיקריים של אמרלדים, כאשר לאבני החן של Muzo יש גוון צהבהב ולאלה של Chivor יש גוון כחלחל. אם אתם מחפשים אמרלד באיכות מעולה, אמרלד קולומביאני הוא בחירה מצוינת.

אמרלד זמבי 

זמביה ידועה במרבצים הגדולים של בריל, מה שהופך אותה ליצרנית השנייה בגודלה של אמרלדים בעולם. אמרלדים אלה התגלו רק לאחרונה בשנות החמישים וצברו במהירות פופולריות בשל צבעם הירוק העמוק והבהירות שלהם.

בניגוד לברקת הקולומביאנית, הידועה בגוון הירוק החזק שלהן, האמרלד הזמבי בעל צבע ירוק עמוק יותר עד הליבה שלו ובעל ברק מבריק. הם גם פחות מחוספסים, קטנים יותר ופחות שבירים, מה שהופך אותם לבחירה עמידה ומושכת עבור תכשיטים.

אחד היתרונות העיקריים של ברקת מזמביה הוא מחירן. אבני חן אלו מתומחרות בדרך כלל נמוך יותר מאשר ברקת קולומביאנית בשל מקורן, מה שהופך אותן לבחירה נגישה עבור מגוון רחב של קונים. לכן, אם אתם מחפשים אמרלד באיכות גבוהה במחיר ידידותי יותר לתקציב, מומלץ לשקול אמרלד זמבי.

אמרלד סינתטי

אמרלד סינתטי, הם אבני חן שנוצרו באמצעים מלאכותיים במקום שנכרו מהאדמה. תהליך ייצור האמרלד הסינטטי החל בשנות ה-30 ועבר מספר שיפורים במהלך השנים, מה שהביא למוצר שנראה מאוד דומה לאמרלד טבעי בשבריר מהעלות.

אחת השיטות המשמשות לייצור אמרלד סינתטי כוללת המסת חומרים מזינים גבישיים בחומצה מעורבת עם מים וכימיקלים אחרים בטמפרטורות ולחצים גבוהים מאוד, ואז מאפשרת לה להתגבש בתא קירור. טכניקה זו מאפשרת יצירת אמרלד סינתטי באיכות גבוהה במגוון גדלים וצורות.

בעוד שלאמרלד סינתטי אולי אין ערך זהה לאמרגד טבעי, הם עדיין אופציה יפה ובמחיר סביר למי שמחפש להוסיף אמרלד לאוסף שלהם. אז, אם אתם מחפשים תכשיט אמרלד מדהים אבל רוצים לחסוך קצת כסף, שקול תכשיט אמרלד סינטטי.

אמרלדים הידרותרמיים

אמרלדים הידרותרמיים, הידועים גם בשם אמרלד מגודל, הן אבני חן שנוצרות בתהליך הידרותרמלי, הכולל שימוש בלחץ ובחום כדי להעתיק את התנאים להיווצרות הטבעית של אמרלדים. תהליך זה יוצר אבן חן שנראית מאוד דומה לאמרלד טבעי, אך בשבריר מהעלות.

אמנם אמרלדים הידרותרמיים אינם בעלי ערך זהה לאמרלדים טבעיים, אך הם עדיין בחירה יפה ובמחיר סביר עבור אלה המחפשים להוסיף מגע של אלגנטיות ונצחיות לקולקציית התכשיטים שלהם. אז, אם אתם מחפשים תכשיט אמרלד מדהים במחיר סביר, שקלו אמרלד הידרותרמי.

אמרלדים הם אבני חן מוערכות ובעלות ערך רב, עם היסטוריה החל ממצרים העתיקה. אבני החן היפות הללו ידועות בצבע הירוק העשיר והשופע שלהן ומוערכות בזכות הנדירות והיופי שלהן

אמרלד ברזילאי

לברזיל יש היסטוריה ארוכה עם אמרלדים, כאשר הגילוי הראשון של אבן החן מתוארך לשנת 1920. עם זאת, האיכות של הברקת הברזילאית לא נחשבה בתחילה כדומה לאלו ממדינות אחרות.

בסוף שנות ה-80 התגלו בברזיל מכרות חדשים שצברו מאז מוניטין של ייצור אמרלדים באיכות גבוהה. מכרות אלה, הממוקמים ב-Minais Gerais, ב-Santa Teresinha ב-Goias ו-Nova Era, זכו לשבחי שוק רבים על אבני החן יוצאות הדופן שלהם.

אמרלדים הם אבני חן מוערכות ובעלות ערך רב, עם היסטוריה החל ממצרים העתיקה. אבני החן היפות הללו ידועות בצבע הירוק העשיר והשופע שלהן ומוערכות בזכות הנדירות והיופי שלהן. ישנם מספר סוגים שונים של אמרלד, כולל זנים טבעיים, סינתטיים והידרותרמיים, כל אחד עם מאפיינים ואיכויות ייחודיות משלו. ברקת טבעית, שנכרת מהאדמה, היא סוג האמרלד היקר והנחשק ביותר. ברקת סינתטית והידרותרמית, לעומת זאת, נוצרות באופן מלאכותי ומציעות אפשרות משתלמת יותר למי שמחפש להוסיף אמרלד לאוסף התכשיטים שלה. בנוסף ליופיים, הברקת מוערכת גם בזכות הסמליות שלהן ומשמשת לעתים קרובות בתכשיטים כדי לסמל אהבה ואמת.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il