Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מרכז הידעיהלומיםמגזין

תעודה גמולוגית – תעודה לתכשיט

האם צריך לקבל תעודה גמולוגית עם כל תכשיט? האם זה שווה את המחיר? מה זה נותן? אלו הן חלק מהשאלות שאנשים שואלים בדרך כלל כאשר הם בוחנים האם עליהם לקבל מסמך חשוב זה.

תעודה גמולוגית מספקת מידע על אבן החן שלך ויכולה לשמש כאמצעי ביטוח. היא תספק פרטים אודות זיהוי האבן, משקלה, תוצאות בדיקת מעבדה, הערכות ועוד. מידע זה יכול לסייע בהגנה על קונים מפני הטעיית המוכרים וגם לספק שקט נפשי ללקוחות המעוניינים לדעת את אמיתות אבני החן שלהם.

מהי תעודה גמולוגית לתכשיט?

תעודה גמולוגית היא מסמך חשוב המזהה ומעריך את כל החומרים בתכשיט בודד. מטרת התעודה היא לספק מידע מדויק על יהלומים, אבני חן, זהב או פלטינה לרוכשים פוטנציאליים. 

מכון גמולוגי מבצע בדיקות רבות העוזרות להערכת שווי הפריט, כגון זיהוי פגמים והערכת תיקון. המכון גם יתעד את מצבו הפיזי של התכשיט בתמונות, הכלולות בדוח הסופי.

תמונה: רשת מעבדות גמולוגיות IGL אינדקס ג'ולר

מכון גמולוגי מבצע בדיקות רבות העוזרות להערכת שווי הפריט, כגון זיהוי פגמים והערכת תיקון. המכון גם יתעד את מצבו הפיזי של התכשיט בתמונות, הכלולות בדוח הסופי.

איך תדע אם אתה צריך תעודה גמולוגית?

הצורך לקבל תעודת גמולוגיה תלוי בגורמים רבים כגון מה אתה קונה, ממי אתה קונה והיכן אתה קונה. אם אתה רוכש אבנים יקרות מחוץ למדינה שלך, חשוב לוודא שמדובר בסחורה איכותית. כמו כן, אם אתה שוקל להשקיע בתכשיטים או אבני חן, זה יהיה חכם לבצע אימות על ידי גורם מענף התכשיטים.

איזה מידע נכלל בתעודה?

תעודה גמולוגית היא אחד הפריטים החשובים ביותר כאשר מחפשים לקנות תכשיטים. היא כוללת מידע מפורט על כל אבן המשובצת בתכשיט, כולל בהירות, גודל ליטוש וקראט (4C's). בנוסף לאימות שכל אבן בודדת היא אותנטית ומוסמכת ככזו על ידי אחת או יותר ממעבדות הגמולוגיות המוכרות בינלאומית, היא גם מאשרת שכל החלקים של התכשיט מורכבים בצורה מאובטחת והיהלומים או אבני החן משובצים היטב.

תמונה: SGL – Swiss Gemological Laboratory – מעבדה גמולוגית – אינדקס ג'ולר

תעודה גמולוגית מספקת מידע על אבן החן שלך ויכולה לשמש כאמצעי ביטוח.

למה צריך את זה?

לעתים קרובות יש צורך בתעודות גמולוגיות בתביעות ביטוח או בתיקי משפט בהם אובדן פריטים כגון טבעת אירוסין יהלומים, עגילים, שרשראות זהב ופריטים דומים אחרים. במקרים רבים תעודות אלו יכולות לעזור להוכיח שתכשיט עשוי זהב אמיתי ולא מצופה זהב (בכדי לגרום לו להיראות כמו איכותי מבלי להיות כך.) אם מישהו לא יכול להמציא כל תעודה זו הוא יכול להיות מואשם במרמה גם אם הוא הבעלים של פריט כזה באופן חוקי.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
אולי יעניין אותך
Close
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il