Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
לופה

"יהלומים זה עסק של אנשים" דיויד שוט יהלומן תחת הלופה

דיויד הוא אדם מרשים עם המון תשוקה ואהבה ליהלומים. קשה לפספס את הניצוץ בעיניים בכל פעם שהוא מדבר על יהלומים. הסוד שלו – שקיפות מלאה, ידע מקצועי ושירות אישי. הכירו את דיויד שוט.

שם מלא: דיויד שוט

שם העסק: גותה תכשיטי יהלומים בע"מ

ותק בתחום: 30 שנה

אבן לידה : יהלום

מה מיוחד בעסק שלך? במה אתה שונה מאחרים? 

הבידול שלי הוא ההבנה העמוקה בכל פאות ענף היהלומים וההכרות האינטימית שיש לי עם יצרני יהלומים מובילים בארץ ובעולם.

כבר 30 שנה שאני עוסק ביהלומים, יהלום זה לא דבר פשוט, יש עומק והמון פרמטרים לאיכותו. הפרמטרים האלו נטמעים בך בתור יהלומן במשך שנים על גבי שנים. הרבה חושבים שלהיות יהלומן זה קורס, לדעת את ה4CS וזהו אתה מוכן, אבל זה הרבה מעבר לזה. לדוגמה יכולים להיות זוג יהלומים דומים בהגדרותיהם ועם זאת רחוקים אחד מהשני בנראות, בברק, במסחריות ובמחיר.

היהלום הטבעי נוצר בתהליך האורך מינימום 800 מיליון שנה וזה הכי צעיר, לענוד תכשיט עם יהלום טבעי זאת חתיכת היסטוריה על האצבע. 

אני תמיד מקפיד על יהלום שיהיה מסחרי, אני רואה יהלום כנכס. בהצהרת הון יש צד של נכסים, תכשיטים נכנסים שם כנכס. אחד הפרמטרים שאני מספק ללקוחות שלי הוא שיהלום יהיה סחיר זאת אומרת, שהיום אתה עונד אותו ובעוד שנתיים שלוש כאשר תרצה לשדרג או למכור אותו, הוא יהיה סחיר. יכול להיות שהמחיר ירד או יעלה, זה יכול מושפע מדברים אחרים אבל הוא יהיה סחיר, אותו יהלומן ו\או תכשיטן שאליו תפנה יהיה מעוניין לקנות אותו. לעומת יהלום עם פרמטרים דומים. שבו הנראות, הברק והניצוץ יהיו "כבויים" והשווי המסחרי יהיה נמוך למרות הפרמטרים הזהים בתעודה.

צלם: שי שחר

מה דעתך על יהלומי מעבדה?

אני אישית, מתעסק ביהלומים טבעיים בלבד. לדעתי יהלום המעבדה מעט רוכב על ההילה של היהלום הטבעי ובעצם לא שווה כלום בלעדיו אין לו באמת ייחודיות. בעצם אין לו קיום ללא היהלום הטבעי. 

הקהל הפרטי לא ממש מבין את ההבדל, זה יהלום וזה יהלום אבל מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין.

היהלום הטבעי נוצר בתהליך האורך מינימום 800 מיליון שנה וזה הכי צעיר. לענוד תכשיט עם יהלום טבעי זאת חתיכת היסטוריה על האצבע. 

בסופו של דבר יהלום טבעי שווה כסף. נכס, כבר אמרתי?

מתי ידעת שאתה רוצה לעסוק ביהלומים?

במקרה הזה המקצוע בחר אותי ולא אני אותו, יש לי משפחה העוסקת בענף היהלומים. אחרי הצבא בן משפחה הזמין אותי לבלגיה ושם הציע לי משרה בענף היהלומים ביפן. בדיוק הייתי באמצע הלימודים (מנהל עסקים) וראיתי בזה הזדמנות לראות איך נראה עסק אמיתי. טסתי ליפן, נדלקתי על היהלומים, עשיתי מספר קורסים בגמולוגיה, ומאז אני בתחום. מעבר לאהבה שלי לאבן המדהימה הזאת יהלומים זה עסק של אנשים ואני אוהב אנשים, אני אוהב את הסיפורים והתרבויות. היהלומים לקחו אותי לטיול מסביב לעולם והכרתי המון אנשים. 

זה סיפור של אנשים. אם אתה מתחבר עם הבן אדם אתה עושה איתו עסק ואם לא אז לא.

איך היפנית שלך? 

אני יודע קצת 🙂 אבל "מזל וברכה" אומרים גם ביפן. 

מי ההשראה שלך?

עד שהפכתי עצמאי עבדתי במספר חברות והיה לי המזל שכל בעל בית היה ייחודי בתחומו ומכל אחד מהם למדתי על היהלומים. אחד מהם היה אילן עזריה, יצרן יהלומים שעבדתי איתו במשך 5 שנים. 

ההבנה שלו ביהלום היא בלתי רגילה, הידע שיש לו בראש כבר לא קיים בימינו, היום מאוד מסתמכים על תעודה ולאו דווקא יודעים לזהות צבע של יהלום.

אילן הוא לופה אנושית.

תמונה: גותה תכשיטי יהלומים בע"מ

היהלום הכי גדול שהחזקת?

היהלום הגדול ביותר שהחזקתי ביד היה יהלום גלם של 30 ומשהו קראט כשהייתי במפעל ליטוש במוסקבה.

סלב שהיית רוצה שיענוד את התכשיט שלך? 

המכירה שלי היא מכירה אישית ככה שהתענוג הכי גדול שלי הוא לראות את האושר שהתכשיט שלי עשה למי שעונד אותו, ככה שכל לקוח שלי הוא סלב.

איזה טיפ יש לך ליהלומן מתחיל\ה? 

יש לי 3 טיפים: התמדה, התמדה, התמדה.

המלצה על קולגה בענף? 

יגאל בן ציון הוא משבץ עם המון ניסיון וידע. ממליץ עליו באהבה.

יש לך פרויקטים חדשים בתכנון/באוויר? 

כל כולי מרוכז היום בלהביא נוכחות רבה יותר בעולם המקוון.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים? 

בעוד 10 שנים ארצה לדעת שהעברתי את השרביט של ניהול העסק לבנות שלי.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il