Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
איקומרססקירות

מידע מקיף על מודעות שופינג לתכשיטים בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ואם בעבר היו אומרים לילד קטן שלא יודע משהו 'לך תשאל את אמא', הרי שהיום המשפט 'תשאל את אמא גוגל' הפך לביטוי שגור, גם בקרב ילדים ולא פחות מכך, בקרב המבוגרים שבנינו. בין אם ברצונכם לקבל מידע בנושא חדש, למצוא איש מקצוע או לבדוק פרטים על תכשיט לפני שאתם רוכשים אותו, גוגל מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לכל חיפוש באשר הוא.

כשמדובר בעולם התכשיטים, מנוע החיפוש של גוגל הוא כלי מצוין לבעלי עסקים שרוצים למכור תכשיטים. שכן, מנוע החיפוש ובפרט מודעות השופינג שהוא מציע למפרסמים, משפרים אוטומטית את הנראות של התכשיט ואת הסיכוי שלקוחותיכם הפוטנציאליים יבחינו בכם בין יתר המתחרים והמודעות שהם מפרסמים בגוגל.

בשנה האחרונה מודעות Google Shopping או בעברית – מודעות הקניות, התגלו כיעילות במיוחד. זאת הודות ליכולתן להשיג תוצאות ממוקדות, הרבה יותר מאשר מודעות ה-PPC המסורתיות, שהנן מבוססות טקסט בלבד.

מאז השקתן של מודעות הקניות בגוגל, אותן מודעות הוכיחו את עצמן כאמצעי שיווקי שימושי עבור מותגי תכשיטים ברחבי העולם והניסיון בשטח מלמד שפרסום באמצעות הפלטפורמה החדשה, בהכרח עוזר להשיג חשיפה גדולה יותר למותג התכשיטים וכן מייצר צמיחה בהמרת גולשים ללקוחות.

קצת רקע על מודעות הקניות בגוגל

אם חיפשתם אי פעם מוצרים ספציפיים בגוגל, וודאי שמתם לב למודעות הקניות של גוגל, המוקפצות יחד עם תוצאות החיפוש הרגילות, לרוב בצד שמאל של העמוד. ניתן להסביר מודעות אלו כמיקומי מוצר בתשלום, המציגים תמונות באיכות גבוהה ופרטים נוספים אודות המוצר. בכלל זאת שם המותג, כותרת המתארת בקצרה את המוצר, זמינות במלאי, מחיר, הנחות במידה וישנן וכך הלאה.

לאורך השנים מודעות הקניות של גוגל צברו פופולאריות והפכו למנגנון פרסום חזק עבור מפרסמים בפלטפורמות למסחר אלקטרוני. יתרה מכך, מודעות קניות של גוגל מצוינות לטובת אופטימיזציה של אתרי מסחר אלקטרוניים וזאת משום שהן מבליטות את המוצר בתוצאות החיפוש עם מידע ברור לגביו, תוך פנייה חזותית ופשטנית אל הגולש שיושב בצידו השני של המסך.

חברת גוגל מאפשרת להציג את מודעות הקניות בשתי דרכים:

1. על גבי פלטפורמת הקניות של גוגל. 2. בחלקה העליון של שאילתת החיפוש.

כך או כך, בשתי האופציות האמורות התוצאה של הפרסום על ידי מודעות שופינג היא שמגוון המוצרים מופיעים בראש תוצאות החיפוש של גוגל, מה שמן הסתם אפקטיבי מאוד כדי ללכוד את תשומת ליבו של הקונה הפוטנציאלי.

נראה שרוב הצרכנים מחפשים תכשיטים במכשירי כף יד וביניהם מוביילים וטאבלטים

היתרונות של מודעות קניות בגוגל:

כל עוד המוצר שלכם תואם את שאילתת החיפוש של המשתמש, המודעה כבר תמצא את דרכה אל המסך האישי שלו. האלגוריתם של גוגל משתמש במילות מפתח שקונים רלוונטיים מחפשים בתדירות גבוהה, כדי להתאים את שאילתת החיפוש למוצרים שאתם מפרסמים. כך, האלגוריתם מציג את המודעות רק לגולשים שכבר מעוניינים לקנות מוצר דומה לזה שאתם מציעים, במקרה שלנו תכשיטים. כמו כן, על פי מחקרים ונתוני גוגל, אנשים שרוכשים באינטרנט ומחפשים את המוצרים שלהם בגוגל, נוטים ללחוץ קודם כל על מודעת קניות מאשר על מודעות ה-PPC הישנות. עצם זה שיותר אנשים לוחצים על מודעות הקניות שאתם מפרסמים, תורם לאופטימיזציה של כל קמפיין פרסום ובפרט לשיעורי המרה גבוהים יותר. שכן, אם מנוע החיפוש של גוגל מציג לגולשים תוצאות משופרות, יש יותר סיכוי שהם ירצו לקנות, כי הם ירגישו שהמוצר המוצע להם תואם את החיפוש שבגינו הם מלכתחילה פנו לגוגל. אגב, בהקשר הזה כדאי לציין שחברת קידום מקצועית יכולה לעזור לשפר את קמפיין הפרסום שלכם משמעותית.

פרסום מבוסס תמונות יעיל יותר

לתמונות יש השפעה פסיכולוגית טובה יותר על אנשים מאשר צורות אחרות של מודעות מבוססות טקסט. כשזה נוגע לתכשיטים, אין צל של ספק שפרסום מבוסס תמונות הוא יעיל יותר. אם ננסה לבחון את ההנחה הזאת באופן אישי, ניווכח לגלות שגם כשאנחנו מקלידים שאילתת חיפוש בגוגל, מודעות השופינג מושכות את תשומת ליבנו יותר מאשר אלו הטקסטואליות.

אם משתמשים בתמונות מקוריות או הדמיות באיכות גבוהה לתכשיטים, התמונות יבלטו בין מוצרים אחרים והסבירות שתתבצע המרה, קרי מכירה, עולה. מודעות קניות מעודדות את הצרכן לרכוש את התכשיט במהירות גבוהה ביחס למודעות אחרות, כי גולש שרוצה לקנות תכשיטים, מעוניין קודם כל ולפני הכל – לקבל תמונת מצב וויזואלית שלהם.

נראות טובה למשתמשים מהנייד

כשמדובר במודעות PPC בטלפונים ניידים, המערכת של גוגל מציגה רק שתי מודעות בשאילתת חיפוש. על כן, אם המוצר שלכם לא יגיע לשתי התוצאות הראשונות בחיפוש, הנראות של המוצר תפחת ופחות קונים יראו את המודעות שייצרתם, שכן, גולשים מהנייד כנראה לא יחשפו אליכם.

לעומת זאת, במודעת קניות של גוגל יש קרוסלה של 15 התוצאות הראשונות והיא מופיעה גם בנייד, מה שמגדיל את הסיכויים שהמודעה תוצג לקהל היעד שרלוונטי למותג התכשיטים שלכם. לא זאת בלבד, אלא שמנתונים סטטיסטיים שפורסמו על ידי גוגל, נראה שרוב הצרכנים מחפשים תכשיטים במכשירי כף יד וביניהם מוביילים וטאבלטים. מכאן עולה שנראות בנייד תשפר את שיעור הקליקים הממוצע בקמפיין.

קל יותר לנהל את קמפיין הפרסום

יצירה וניהול של קמפיין מודעות קניות בגוגל הרבה יותר קל מאשר יצירת קמפיין של מודעות PPC מבוססות טקסט. למה? כי במודעות הקניות של גוגל אין צורך להכניס מילות מפתח לכל מודעה ולאחר יצירת עדכון מוצר בפיד והזנת המידע הבסיסי הדרוש, כל יתר ההגדרות של קמפיין הפרסום מתעדכנות אוטומטית על ידי גוגל.

קמפיין מודעות חכם עם תמונות איכותיות של המוצרים מסייע לשיפור המחיר פר קליק.

עדכון מוצרים אוטומטי לפי המלאי

מודעות קניות של גוגל מאפשרות למפרסמים לנצל עדכוני מלאי אוטומטיים. בכל פעם שתעדכנו את פרטי המוצר באתר המסחר האלקטרוני שלכם, אוטומטית תתעדכן גם מודעת השופינג בגוגל. תכונה זו מסייעת להימנע מהצגה של פריטים במודעת הקניות, שאינם תואמים את זמינות המלאי באתר. אם מוצר כלשהו אינו זמין במלאי באתר, החוסר יתעדכן גם בקמפיין הפרסום, מה שאומר שאתם יכולים להריץ קמפיין מודעות שופינג בצורה חלקה, בלי לדאוג לעדכון שלו בכל פעם שיש שינוי במלאי.

החזרי השקעה (ROI) גבוהים יותר

מודעות הקניות של גוגל עוזרות להגדיל את כמות ואיכות הפניות המתקבלות. כמו כן, קמפיין מודעות חכם עם תמונות איכותיות של המוצרים מסייע לשיפור המחיר פר קליק והתמורה הטובה ביותר להשקעה שלכם על פרסום בגוגל, היא החזרי השקעה, ROI, גבוהים. במילים פשוטות, בעלי חנויות תכשיטים מקוונות יכולים להוציא פחות כסף משהם נהגו להוציא על קמפיינים פרסומיים עד היום ולהפיק כפליים פר השקעה.

מערכת דיווח משופרת לתוצאות מיטביות

במודעות הקניות של גוגל פועלת מערכת דיווח טובה ומשופרת שמספקת למפרסמים תוצאות מדויקות יותר. המערכת מאפשרת לעקוב אחרי נתוני הקמפיין, לבדוק אותם, ליצור דוח על בסיס ערכים שונים כדי לברר אם הביצועים של קמפיין הפרסום טובים דיו ולבצע שינויים והתאמות במטרה לשפר את התוצאות במידה ולא.

בנוסף, אתם יכולים לסנן ולפלח את הנתונים בקלות לפי קטגוריות על סמך תכונות המוצר כמו למשל מזהה מותג, סוג מוצר וכיוצא בזה. נראה שעם כל כך הרבה יתרונות למודעות השופינג, פשוט שווה שתנסו בעצמכם ותבדקו איך זה עובד והאם מודעות הקניות יעילות גם עבור מותג התכשיטים שלכם.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il