Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
איקומרסמגזין

צילום תכשיטים – מצלם סלפי מתחיל לצלם תכשיטים כמעט מקצועי

עבור אתרי תכשיטים (חנויות תכשיטים) צילום תכשיטים איכותי הוא המפתח למכירות: המראה החזותי הוא הגורם המכריע ביותר בהחלטת הרכישה. עם זאת, לא כל בעל חנות\מעצב יכול להרשות לעצמו להשקיע בסטודיו לצילום מקצועי, במיוחד כשהם רק מתחילים. 

אז בואו נצלול לכמה טיפים וטכניקות פשוטות לצילום תכשיטים שיקחו אתכם מצלם סלפי מתחיל לצלם תכשיטים כמעט מקצועי. מדריך לצילום תכשיטים

צילום תכשיטים – שימוש בתאורה נכונה

נתחיל בתאורת צילום תכשיטים. ללא אור מתאים, לא התכשיט שלך ולא הרקע שלך יופיעו בצורה הטובה ביותר. רקע לבן ללא אור לא נראה לבן בצילום, הוא נראה אפור.

ישנן שתי אפשרויות לתאורת צילום תכשיטים:

תאורה טבעית

המוצר, מטרת הצילום והפלטפורמה שעליה אתה מפרסם יעזרו לך להחליט לאן לכוון. תאורה טבעית יכולה לעבוד טוב מאוד עבור צילומי אווירה וצבע. תמונות חוץ יכולות לעבוד היטב באינסטגרם למשל.

הזמנים הטובים ביותר לצילום חוץ הם בשעות הבוקר המוקדמות ואחר הצהריים המאוחרים כאשר השמש בחוץ, אך אינה קשה מדי. אם תצלמ\י תכשיטי יהלומים בצהריים כשהשמש מכה, את\ה עתיד\ה לקבל צילומים "שרופים".

תאורת סטודיו 

אם המוצר שלך נמכר בETSY וב- Google Shopping, אז עדיף תאורת צילום מוצרים מלאכותית. למרבה המזל בימינו בהשקעה יחסית קטנה ואימוץ של כמה יסודות בסיסיים גם את\ה תוכל לבנות מערך סטודיו ביתי פשוט עם תוצאות מרשימות. שימוש בתאורת צילום מלאכותית למוצרים עשוי להיראות מאיים, אך זה הכרחי לאלו מכם המפרסמים ב ETSY וגוגל. 

מומלץ להשתמש בתאורת שטיפה חמה המדגישה את צבע הזהב ותאורת לד נקודתית המדגישה את נצנוץ היהלומים.

תאורת המשטח התחתון מתחת לתכשיט קריטית לעריכת צילום המוצר בהמשך. מומלץ להשתמש בתאורה לבנה.

שימוש בחצובה יבטיח הפחתת טשטוש, דבר קריטי על מנת שצילומי התכשיטים ייראו מקצועיים ואיכותיים | תמונה: pixabay

צילום תכשיטים – שימוש בחצובה

בין אם אתה משתמש ב- מצלמה מתקדמת או באייפון פשוט, ישנן חצובות רבות בשוק בטווחי מחירים משתנים.

חצובות אולי נשמעות כמו ציוד טכני מסורבל ומיותר, אך הן משפיעות מאוד על בהירות, חדות ואיכות צילום התכשיט שלכם. והן לא בהכרח יקרות או קשות לשימוש! ניתן לרכוש חצובה בסיסית וזולה או טריפוד (חצובה שולחנית בעלת 3 רגליים).

חצובה היא למעשה מעמד המייצב את המצלמה, צילום באחיזת המצלמה ביד לא יציב בגלל הרעד הטבעי של היד. שימוש בחצובה יבטיח הפחתת טשטוש, דבר קריטי על מנת שצילומי התכשיטים ייראו מקצועיים ואיכותיים.

כמו כן צילום בעזרת חצובה מעלה את חדות התמונה בהרבה בזכות שמירה על פוקוס יציב.

עריכה

אם אתה חושב שתוכל "לזרוק" כמה צילומי תכשיטים מרושלים ולעשות עליהם את הקסם שלך בפוטושופ, תחשוב שוב. אמנם עריכת צילום היא מיומנות שיכולה להשפיע באופן ניכר על איכות צילום התכשיט, אך יש גבול שעריכות אלה יכולות להגיע אליו. הדרך הנכונה להתייחס לעריכה היא כעל יצירת טאצ'-אפים קטנים כדי לשפר את צילום התכשיט מיפיפה למושלם. אם אתה צריך לשנות את הרקע או לחתוך משהו זו בעיה.

כשאתה מצלם תכשיטים, נסה לצלם לצורך העריכה. עם חשיבה זו, תצלם בידיעה שאתה מתכנן מינימום עריכה שפשוט תשפר את התצלום מבלי לשנות אותו לחלוטין. חשיבה זו תביא לתוצאה רצויה בהרבה.

חפש את מותגי התכשיטים האהובים עליך באינסטגרם | תמונה: צילום מסך אינסטגרם

השראה ממותגים אהובים

תמיד מועיל לחפש השראה. סביר להניח שכבר יש לך כמה מותגים שאתה אוהב. התבונן בצילום המוצרים שלהם ושאל את עצמך כיצד צילום או טכניקה דומים יכולים לעבוד עבור המוצרים שלך.

חפש את מותגי התכשיטים האהובים עליך באינסטגרם, מה אתה אוהב בתמונות המוצרים שלהם? צבעים רקעים וזוויות.

צלם תמונות מרובות מזוויות שונות

אם יש לך כמות גדולה למדי של תכשיטים לצילום, יכול להיות מפתה להשתמש רק בזווית אחת או שתיים מכל תכשיט ולעבור הלאה. עם זאת, זה לא יעזור לצילומים לצורך העריכה (כפי שנדון בטיפ מס 3). צילום מספר רב של זוויות ימחיש ללקוח בדיוק כיצד נראה התכשיט שלך.

היופי בצילום מוצרים הוא שיש לך את היכולת לצלם מספר צילומים ואז לבחור את הצילומים הטובים ביותר.

חשוב לזכור, במכירת תכשיטים און ליין הלקוח לא זוכה לראות את התכשיט פיזית לכן חשוב להנגיש לו את חוויית הקניה ולספק מספר רב של זוויות התכשיט.

*בתמונה- חיבור של 4 תמונות בפוקוס שונה לתמונה אחת. "Stacking"

סטאקינג 

כדי ליצור תמונה של תכשיט כשכל התכשיט בפוקוס מומלץ להשתמש בשיטת "סטאקינג".

סטאקינג זה צילום מספר תמונות בפוקוס שונה ואיחוד התוצאות לתמונה אחת. תמונות נלקחות עם נקודות מיקוד שונות ומשולבות בהמשך בפוטושופ; זאת במטרה ליצור תמונה עם יותר DOF (המרחק בין האובייקט הקרוב ביותר והרחוק ביותר) ממה שהיה אפשרי בחשיפה אחת. 

רוב מותגי התכשיטים בעולם משתמשים בשיטה זו לצילום התכשיטים שלהם, מספר התמונות לתכשיט נע בין 4 ל- 12 תמונות בפוקוס שונה לתמונה סופית בודדה אחת של התכשיט.

עדשת מאקרו

לעדשות מאקרו מבנה אופטי כזה שמאפשר להן להשיג מיקוד (פוקוס) ממרחקים קצרים ביותר. לכל עדשה קיים נתון המציין את המרחק הקצר ביותר ממנו המצלמה מסוגלת להתמקד (להתפקס). ככל שהעדשה קצרה יותר המצלמה צריכה להיות קרובה יותר לאובייקט.

לצילום פאקשוט תכשיטים מומלץ להשתמש בעדשות 70mm ועד 105mm. (עדשות קבועות)עדשות אלה לא מצריכות קירבה גדולה לאובייקט וכך ניתן לצלם בנוחות. בצילומי תכשיטים אין משמעות רבה לאורך המוקד ובמקרים אלו עדשות קצרות יעשו את העבודה בהחלט לא רע. כמו כן לרוב מחיר העדשות הקצרות משמעותית זול ממחי העדשות הארוכות.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il