Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
איקומרס

תקנון אתר: מדוע חשוב לערוך תקנון ותנאי שימוש לאתר מכר לתכשיטים?

אם החלטתם לפתוח אתר אינטרנטי למכירת תכשיטים כדאי שתכירו את הכללים החשובים ביותר שימנעו מכם חשיפה לתביעות משפטיות נפוצות על ידי הגולשים – ניסוח תקנון אתר, תנאי שימוש, מדיניות פרטיות, מדיניות אספקה ומדיניות שינויים וביטולים הם הדבר הבסיסי ביותר שיש לעשות לפני שהאתר עולה לאוויר.

מה הוא תקנון אתר?

תקנון האתר מסדיר את מערכת היחסים בין משתמש האתר לבין מפעיל האתר וכן את הכללים לביצוע פעולות באמצעות האתר. התקנון הוא למעשה מסמך משפטי בסיסי המהווה חוזה מחייב בין המשתמש לבין מפעיל האתר. עסקים רבים אשר מוכרים תכשיטים באופן מקוון, לא יודעים כיצד לנסח את התקנון וסעיפיו, ולפיכך נמנעים מעריכתו. 

גולשים נכנסים לאתר שלכם, צורכים מידע ומידע נאסף עליהם באופן אוטומטי, מעתיקים תוכן (לעיתים במטרה להתחרות באתר) ומחפשים את מדיניות הפרטיות בהתאם לדרישות סעיף 11 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981.

כפי שיוסבר בהמשך, חשוב להתאים את הוראות התקנון לאופי העסק שלכם כחנות וירטואלית למכירת תכשיטים.

למה חשוב לפרסם באתר תקנון, תנאי שימוש ומדיניות פרטיות?

במילים פשוטות – תנאי השימוש נועדו על מנת להגן עליכם כמפעילי האתר וכבעלי עסק. הסיכונים המשפטיים הקיימים בחיי היום-יום של עסק, מתקיימים גם בעולם הווירטואלי. פרסום תקנון ותנאי שימוש באתר יפחיתו את החשיפה שלכם לסיכונים משפטיים שונים, דוגמת הפרת זכויות קניין רוחני, זכויות הצרכן, לשון הרע, זכויות פרטיות ועוד. חשוב לדעת שמכיוון שאתם מפעילים באתר שלכם מערכת סליקת אשראי, אתם נדרשים על ידי חברות האשראי להטמיע תקנון ותנאי שימוש כתנאי להפעלת הסליקה. 

כמו כן, חוק הגנת הצרכן מחייב את מפעיל האתר לגלות לגולשים פרטים בנוגע לעצמו ולמוצר אותו הוא מוכר, ובין היתר, מועד ודרך אספקת המוצר, פרטים בדבר אחריות למוצר ותכונות העיקריות של המוצר. בנוסף החוק מחייב את מפעיל האתר ליידע את הגולשים בכתב לגבי הדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה.

מה חשוב לדעת כשמנסחים תקנון אתר?

חשוב שתקנון האתר יהיה מקיף ויכלול הוראות שיגנו עליכם מפני פעולות שונות של הגולשים. המשתמשים צורכים את המידע המפורסם באתר, אם ישנה אפשרות הם גם מגיבים, מעתיקים את המידע, מכניסים מידע שגוי, ויש גם משתמשים שיפיצו עליכם מידע כוזב. לכן, התנאים צריכים לכלול התייחסות לאיסור שימוש לרעה במידע שלכם, להגן עליכם מפני גולשים לא קרויים, להסדיר את הזכויות שלכם ביחס לאתר ואת החובות של הגולשים בו. 

ישנה חשיבות רבה לכך שהתקנון ינוסח באופן בהיר וברור, ויסייע בכל מקרה של מחלוקות בין הצדדים, וכן ינוסח באופן הוגן העומד בתנאי החוק. 

הגנת הפרטיות

בעולם הטכנולוגי של היום, אתם אוספים מידע רב על הגולשים באתר שלכם, בין אם הגולשים השאירו פרטים באתר ובין אם לאו, וגם בעת רכישת מוצרים. בנוסף לאפשרות הרכישה באתר, ישנם אתרי מכר לתכשיטים הכוללים גם את האפשרות להירשם לרשימת התפוצה באתר, ולקבל תוכן שיווקי ועדכונים שונים בנוגע למוצרים חדשים באתר, מבצעים באתר ועוד. 

שימוש במידע של גולשים מחייב אתכם לעדכן אותם על פעולות שאתם עשויים לעשות במידע. מדיניות הפרטיות מסדירה את הפעולות במידע של הגולשים ורצוי לעדכן במדיניות הפרטיות איזה מידע אתם אוספים, מה אתם עושים עם המידע ועם מי אתם משתפים את המידע. נתונים אלו נחשבים למידע מוגן, ואסור להשתמש בו – לפחות ללא עדכון הגולש. 

מכר מרחוק

מכיוון שהאתר שלכם כולל אפשרות רכישה של תכשיטים, יש עליכם חבות נוספת מכוח הדין. חוק הגנת הצרכן מגדיר פרטים נוספים וחשובים שעליכם לפרסם בתקנון, אחרת תהיו חשופים לתביעות. נוסף על כך, מומלץ לפרסם בתקנון הוראות כדוגמת דרך הרכישה, אופן אספקת המוצרים ומדיניות החזרות וביטולים.

כמפעילי אתר מכר לתכשיטים חשוב שתכירו את ההוראות השונות לגבי שינוי או ביטול של רכישת תכשיט, המופיעות בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010. ככלל, מדיניות הביטול על פי התקנות זהה לכל עסקה, אך כשמדובר בתכשיט משווי מסוים או תכשיט שיוצר במיוחד בעבור הלקוח על פי מידות או דרישות מיוחדות, זכות הביטול של הלקוח מוגבלת. כאמור, מדיניות הביטול צריכה להיות מצוינת בתקנון האתר, ועל כן חשוב להכיר אותה ולדאוג שהיא אכן מופיעה בתקנון שלכם. 

כפי שניתן לראות, יש להתאים תקנון שונה לאתר מכר לתכשיטים, עם הוראות שונות שיתאימו לאופי העסק והתוכן המפורסם באתר.

ישנם אתרים שדורשים תקנונים מקיפים יותר כיוון שתחום פעילותם חשוף לסיכונים משפטיים. ישנם אתרים שכוללים פורומים או מאפשרים לגולשים להזין תוכן ותגובות לאתר וזקוקים לתקנון שיגן עליהם מפני תביעות לשון הרע וסיכונים משפטיים אחרים העולים מפעילות הגולשים באתר. 

LegalWiz שירות משפטי נעשה פשוט

יש לנו ניסיון עשיר בניסוח תקנונים לאתרי אינטרנט שונים, ובפרט לאתרים המוכרים תכשיטים, ועורכי הדין שלנו ישמחו להתאים עבורכם תקנון ייחודי שיכיל את ההוראות המתאימות שיגנו עליכם ויפחיתו כמה שאפשר את החשיפה שלכם לתביעות משפטיות. איננו ממליצים לערוך תקנון ללא ייעוץ מקצועי או ידע והכרות מעמיקה עם סעיפי החוק הרלוונטיים.

האם הכתבה עניינה אותך?

בשיתוף עם:
LegalWiz שירותים משפטיים אונליין

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קניות (Jeweller Market)
אולי יעניין אותך
Close
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il