Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מרכז הידעטבעות אירוסיןמגזין

תכשיטי פלטינה למה זה כל כך יקר?

מעוניין לרכוש טבעת אירוסין או טבעת נישואין עשויה פלטינה, אך אתה נרתע מתג המחיר הגבוה שלהן, בכתבה הבאה ננסה להסביר מדוע תכשיטי פלטינה עולים כל כך הרבה? 

פלטינה היא המתכת היקרה ביותר ליצור תכשיטים בישראל. טבעות אירוסין עשויות פלטינה עלולות להגיע למחיר של פי 2 ויותר מטבעות אירוסין עשויות זהב. פלטינה היא מתכת עמידה ודחוסה ביחס לזהב בשל תכונות אלה העבודה עם המתכת קשה ויקרה הרבה יותר. 

ביחס לתכשיטי זהב, אחוז הזהב בתכשיט נמוך ביחס לליגורה (סגסוגת הערבוב של הזהב בתכשיט לדוגמא זהב 14 קראט- כמות הזהב היא לפחות 58.5% והשאר ליגורה) בשונה מפלטינה אשר אחוז המתכת הטהורה הוא לפחות 95%. 

מה מיוחד בתכשיטי פלטינה?

תכשיטי פלטינה בצורתם הבסיסית ביותר מורכבים מפלטינה כמעט טהורה. הפלטינה לעולם לא תתחמצן או תוכתם, ניתן להבריק אותה לברק בהיר במיוחד ובנוסף היא עמידה לשריטות ומכות. 

הפלטינה מחליפה את הזהב הלבן כבחירה של הרבה אנשים לטבעות נישואין בשל העמידות והתחזוקה הנמוכה, תכשיטי פלטינה לא דורשים ציפוי רודיום כמו הזהב הלבן לכן לא דורשים תחזוקה לאורך זמן.

פלטינה היא מתכת עמידה ודחוסה ביחס לזהב בשל תכונות אלה העבודה עם המתכת קשה ויקרה הרבה יותר. 

למה טבעות נישואין מפלטינה יקרות?

אם אתה מעוניין לרכוש טבעת אירוסין או טבעת נישואין עשויה פלטינה, אך אתה נרתע מתג המחיר הגבוה שלהן, ייתכן שאתה שואל מדוע תכשיטי פלטינה עולים כל כך הרבה? אחת הסיבות העיקריות לכך שטבעות פלטינה כל כך יקרות היא בגלל המורכבות שלהן לייצור. הטבעות צריכות לעבור תהליכים רבים כדי להפוך לתכשיטים. תהליכים אלה נעים בין יציקה לחריטה ביד וליטוש ידני. ישנן גם עלויות אחרות הכרוכות ביצירת טבעות אלו כגון עלויות עבודה, עלויות חומר, עלויות ציוד ואפילו פינוי פסולת במידת הצורך.

הזמן הנדרש ליצירת טבעות אלו יכול להשפיע גם על עלותן.

איך בוחרים בין זהב לפלטינה?

התשובה לשאלה זו תלויה במה אתה מעוניין. ישנם כמה גורמים גדולים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים איזה סוג מתכת לבחור עבור הטבעות שלך. הדבר הראשון שאתה צריך לדעת הוא שפלטינה כבדה ב -25% מזהב, מה שגורם לתכשיט להיות עמיד יותר אך כבד יותר (תכשיטים מתומחרים לפי עלות לגרם המתכת המבוקשת). הפלטינה בדרך כלל גם שומרת על הברק והצבע שלה טוב יותר מזהב לאורך זמן ושימוש. התכונות האלה הן שמניעות אנשים לעיתים קרובות לבחור בפלטינה עבור טבעות הנישואין או טבעות האירוסין שלהם.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
No images found
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il