Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
טבעות אירוסיןמרכז הידעסקירות

הסוגים העיקריים של מתכות לייצור תכשיטים בישראל

מתכת הינה החומר המרכזי בכל תכשיט. חנויות התכשיטים מציעות תכשיטים המיוצרים במגוון מתכות מסורתיות, כמו זהב, כסף ופלטינה, יחד עם מתכות מודרניות כמו טונגסטן, נירוסטה וטיטניום. מדריך מתכות התכשיטים שלנו סוקר את המתכות הנפוצות ביותר בעולם התכשיטים כיום.

זהב

מעט מתכות שובות את הלב כמו זהב. בחירה מסורתית עבור כל סוגי התכשיטים, זהב הוא המוצלח ביותר מבין כל המתכות מכיוון שהוא מטבעו רך מאוד. עם זאת, כדי ליצור עיצובים של תכשיטים שהם חזקים ועמידים, מערבבים זהב טהור בסגסוגות של מתכות אחרות כמו נחושת ואבץ המחזקות אותו ומקנות לו את צבעו- בעגה המיקצועית נקראת התערובת ליגורה. בישראל משתמשים בדרך כלל בזהב 14K ו- 18K בצבעים צהוב, לבן וורוד (רוזגולד). בתי יציקה מסוימים אף מספקים יציקה ב 9K צהוב ו 22K. זהב צהוב: זהב טהור 24K הוא באופן טבעי בצבע צהוב, אולם מכיוון וזהב טהור הוא רך מאוד, הוא בדרך כלל מעורבב עם כסף, נחושת ואבץ. תערובת ייחודית זו נותנת לזהב צהוב את הצבע המובהק שלו. זהב לבן: ליצירת הצבע הלבן-כסוף, משלבים את הזהב עם פלדיום וכסף או עם ניקל, נחושת ואבץ. זהב לבן לרוב עובר תהליך ציפוי ברודיום כדי לשפר את הלובן ולהוסיף לו עמידות וברק. זהב ורוד: ליצירת הצבע ורוד זהב טהור משולב עם יותר נחושת. ככל שנוסיף יותר נחושת לסגסוגת, כך יהפוך הזהב ורוד יותר. כדי לקבוע את קראט הזהב של התכשיט, בדוק את סימוניו, לרוב הם נמצאים בחלק הפנימי של הטבעת או בצד האחורי של תליון, עגיל או צמיד. סימן ההיכר המסורתי משתמש באחוזי טוהר הזהב. סימני היכר מודרניים פשוט חתומים במשקל הקראט, כלומר 14K. 18K 22K

כסף

כסף סטרלינג 925 כסף הוערך במשך מאות שנים ובזמן מסוים נחשב ליותר חשוב מאשר זהב. כיום, הוא הזול ביותר מבין כל המתכות היקרות. כסף טהור רך מכדי לשמש לייצור תכשיטים, ולכן הוא מעורבב עם נחושת או מתכת אחרת ליצירת כסף סטרלינג, מה שהופך אותו לעמיד יותר. כסף סטרלינג חייב להכיל לפחות 92.5% כסף טהור, וזו הסיבה שהוא חתום כ- .925. ניתן למצוא את סימן ההיכר הזה בחלקה הפנימי של טבעת כסף סטרלינג או מוטבע על גב תליון או פריט אחר. בעוד כסף סטרלינג קשה יותר מכסף טהור, עדיין ניתן לשרוט אותו די בקלות. כסף סטרלינג יכול לנוע בין לבן בהיר ללבן אפרפר, ויכול להיות בגימור מט או מבריק. פלטינה פלטינה היא מתכת נדירה ויקרה, צבעה לבן בהיר והיא עמידה מאוד והיפואלרגנית.

פלטינה

הייתה מתכת פופולרית לתכשיטים עד תחילת המאה העשרים, אז הוסרה מהשוק לשימוש צבאי (סיפור אמיתי) בזמן מלחמה. מאז סוף שנות התשעים, פלטינה חזרה כבחירה המובילה עבור טבעות אירוסין ותכשיטים אחרים. כאשר משתמשים בתכשיטים, המתכת בדרך כלל מעורבבת עם מתכות דומות אחרות, הידועות כמתכות קבוצת הפלטינה: אירידיום, פלדיום, רותניום, רודיום ואוסמיום. עם זאת, על מנת שתכשיט יתויג כ"פלטינה "עליו להיות בעל רמת טוהר מינימלית של לפחות 90% פלטינה טהורה. רמת טוהר של פחות מ- 90% תדרוש את זיהוי המתכת כסגסוגת פלטינה. ניתן לזהות תכשיטים מפלטינה על ידי סימן ההיכר "PLAT" המוטבע בחלק הפנימי של השינה (הטבעות) או בחלקו האחורי של התליון. רב התכשיטים המיוצרים בפלטינה בארץ בעלי חותמת 950 המעידים על 95% פלטינה טהורה. לפלטינה גוון לבן רך. היא נדירה פי 30 מזהב (מה שאומר יקרה יותר), כ -40% כבדה יותר מזהב 14 קראט, פלטינה לא תוכתם או תתחמצן. מכיוון שהיא כל כך חזקה וקשה, פרטי הטבעות החקוקות או המקושטות לעיתים קרובות נראים חדים ומדויקים יותר. הלובן הבהיר של המתכת הופך אותה למושלמת להצגת יהלומים ואבני חן. פלטינה הינה מתכת ששומרת על הלובן והברק שלה בשל חוזקה לכן ציפוי רודיום אינו נחוץ לשמירת הברק.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il