Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזיןחדשות

כדאי לדעת: מה אלכוג'ל באמת עושה לתכשיטים שלנו?

מאז תחילתה של מגפת הקורונה, המציאות שהכרנו השתנתה מהרבה מאוד בחינות וגרמה לנו, בין היתר, לסגל הרגלים חדשים, הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי כל אחד בביתו. נכון לעכשיו, פעולות כמו שטיפת וחיטוי ידיים, שבעבר נעשו בעיקר בשביל לשמור על שקט נפשי והיגיינה, תופסות כעת תפקיד מכריע במלחמה בנגיף.

זאת משום שאותן פעולות מסייעות לשמור על בריאותנו ואף להציל חיים. שכן, אחת הדרכים המרכזיות למניעת הידבקות בקורונה, קשורה בשטיפת הידיים. עם זאת, גברים ונשים שעונדים תכשיטים ובמיוחד אם מדובר בתכשיטים יקרים, משתדלים להימנע משימוש יתר בחומרי חיטוי לניקוי ידיהם, במטרה לשמור על התכשיטים.

בהתחשב בשימוש ההולך וגובר בחומרי חיטוי כימיקליים בתקופה האחרונה, ראוי לברר האם השימוש בכל אותם חומרי חיטוי ובפרט במצרך המבוקש אלכוג'ל, עלולים לגרום נזק לתכשיטים או שמא מדובר במיתוס ותו לא. כך או כך, חשוב להבין שאמנם התכשיטים הם יקרי ערך, אבל הבריאות שלכם יקרה הרבה יותר.

האם להוריד את התכשיטים לפני חיטוי ידיים או לא?

מצד אחד רוב האנשים מורידים את הטבעות לפני מקלחת, מריחת קרם או בישולים שמצריכים עבודה עם הידיים, כמו למשל הכנת קציצות. מאידך, כמעט אף אחד לא מוריד את הטבעות כדי לשטוף ידיים ובטח שלא על מנת לחטא אותן, פעולה הנעשית בימנו שוב ושוב, מספר פעמים רב ביום.

לאור העובדה שרובם המכריע של תכשיטים העשויים מזהב 14 קראט לבן מצופים ברודיום, כדאי לבדוק האם הרודיום עמיד בפני חומרי החיטוי שבהם נתבקשנו להשתמש כדי לשמור על עצמנו מנגיף ה-COVID-19 ולהבין מה באמת נכון לעשות בזמן חיטוי הידיים – להוריד את התכשיטים או לא.

לפני שנענה על השאלה האם להוריד את התכשיטים לפני חיטוי ידיים, נבהיר שחומרי ניקוי ידיים מגיעים בשני סוגים – חומרי ניקוי על בסיס אלכוהול וכאלו שאינם מכילים אלכוהול. לכן, כשרוצים לדעת אם להוריד את התכשיטים או לא, עלינו להתייחס לתרכובת שממנה עשוי חומר החיטוי שבו אתם משתמשים.

האם להוריד את התכשיטים לפני חיטוי ידיים או לא?

תרכובות שונות לחומרי החיטוי שבהם אנו משתמשים

בחומרי החיטוי שמכילים אלכוהול, האלכוהול הוא המרכיב העיקרי בהרג החיידקים. לעומתם, חומרי חיטוי שאינם מבוססי אלכוהול מכילים לרוב תרכובות מבוססות כלור, שהנו מרכיב קוטל חיידקים בפני עצמו. אותן תרכובות כלור יכולות להגיב למגע עם מים ולשחרר כלור.

רדיקל כלור חופשי תגובתי מאוד ועלול לגרום להכתמת תכשיטים, במיוחד אם הם עשויים כסף סטרלינג. כמו כן, ידוע כי ההלוגנים (היסודות האל מתכתיים) הקיימים בכלור גורמים לתהליך כימי הרסני המכונה קורוזיה וזאת בלחץ זהב נמוך של קראט ובמיוחד בזהב לבן עם ניקל.

לעניינו, נציין שה-CDC, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ממליץ להשתמש בחומרי חיטוי ידיים על בסיס אלכוהול עם אחוז אלכוהול של לפחות 60% וכל עוד אתם עושים את זה, המתכת שממנה עשוי התכשיט שלכם, בהכרח תישמר ותישאר במצב מצוין.

לגבי סבונים, יש לקרוא מה כתוב על גבי הסבון בנוגע לרכיבים שמהם עשוי הסבון שבו אתם רוצים להשתמש ולוודא שהוא אינו מכיל חומרים שעלולים לפגוע במשטח התכשיט ולגרום לשחיקת ציפוי הרודיום שלו- כמו כלור.

כשמדובר ביהלומים וספירים, חומרי חיטוי המכילים אלכוהול ובפרט אלכוג'ל לא יכולים לפגוע בהם. מה שכן, לאורך זמן הם עלולים להותיר שאריות סבון על האבנים ולהקהות את הניצוץ שלהן. בכל אופן, הפגיעה האמורה איננה קבועה וניתנת לתיקון פשוט על ידי טבילה מהירה באולטרה.

אלכוג'ל לא פוגע בתכשיט אבל גם לא מנקה אותו!

השורה התחתונה היא ששימוש בחומרי חיטוי שמכילים אלכוהול וביניהם אלכוג'ל, לא יפגעו בתכשיטים שלכם ואין צורך להוריד את הטבעות ו/או הצמידים בכל פעם כשאתם מחטאים ידיים באלכוג'ל.

מה שכן, זה טוב ויפה שישנה מודעות הולכת וגוברת לחיטוי ידיים בצל הקורונה, אבל אנשים צריכים לשים דגש גם על ניקוי התכשיטים שהם עונדים בקביעות על ידיהם. אם תחשבו על כל הלכלוך שמצטבר מתחת לטבעות בין האצבעות שלכם וכן מאחורי העגילים, תבינו שאלכוג'ל כשלעצמו לא מספיק כדי לשמור על בריאותכם.

אז מה עושים? ישנם חומרי ניקוי ייעודיים לניקוי תכשיטים ואלו הורגים את כל החיידקים ומתנדפים במהירות, בלי להשפיע לרעה או לגרום נזק לתכשיטים, אפילו לא כשמדובר באבני חן ופנינים.

כשמוכרים תכשיטים, שקיפות מול הלקוח היא עיקרון שחייבים לשמור עליו ולכן מן הראוי לחמש את הלקוחות במידע האמור ולצייד אותם בבקבוק שמכיל חומרי ניקוי ייעודי לטבעת, הצמיד, העגילים או השרשרת שהם רכשו מכם, לפחות עד שהסגר ייגמר והם יוכלו לשוב ולנקות את התכשיט שלהם באופן מקצועי בחנות שלכם.

רק בריאות לכולם.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il