Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

סוגים שונים של קראט זהב

אתםן בטח מכיריםות את המילה "קראט" כפי שהיא חלה על זהב. ככל שהקראט גבוה יותר, ריכוז הזהב בתכשיט גבוה יותר. אך האם אי פעם תהיתםן מדוע? התשובה הקצרה היא שקראט גבוה יותר אומר יותר זהב במתכת, אבל יש בזה יותר. מה אומרים המספרים הקטנים המוטבעים בתכשיט הזהב שלך? איך תדעו כמה טהור באמת הזהב? מאמר זה יענה על שאלות אלו ועוד.

מהו קראט

קראט, "karat" בזהב מצוין בעזרת מספרים קטנים המוטבעים על התכשיט שלכםן כגון "14K" המספרים מתייחסים לכמה הזהב טהור ומשקפים את כמות הזהב הטהור בכלל המתכת בתכשיט.

מידע נוסף על קראט זהב

  • קראט הינו יחידת מדידה המציינת את היחס בין זהב למתכות או סגסוגות (ליגורות) אחרות.
  • קראט נמדד בסולם שבין 0 ל -24.
  • ככל שמספר הקראט גבוה יותר, יש יותר זהב ופחות תכולת מתכת אחרת. מתכות וסגסוגות אחרות יכולות לכלול נחושת, ניקל (נפוץ בארץ ביציקת זהב לבן), כסף או פלדיום.
  • זהב 24 קראט הוא הזהב הטהור ביותר שאתה יכול לקנות.

מדוע מוסיפים מתכות אחרות לזהב טהור?

זהב הוא גמיש במצבו הטהור. מתכות אחרות מתווספות כדי לחזק את הזהב ובמקרים מסוימים משמשים בליגורה לשינוי צבע התכשיט. דוגמה היא "זהב ורוד" כולל זהב ונחושת בכמות גבוהה יחסית.

כיצד להשתמש בקראטים כדי למדוד את טוהר הזהב

נגיד שאתה רוכש טבעת זהב 14K. מכיוון שכמות הקראטים שאתה יכול לקבל היא 24K, חלק את 14 הקראטים ב- 24. תקבל .583. המשמעות היא שהזהב הטהור מהווה -58.3% מכלל משקל התכשיט. (נהוג להשתמש ביציקת 14 קראט בכ 58.5% זהב טהור ולכן ניתן לראות תכשיטים חתומים 585.)

750 זה אומר שהזהב טהור 75.0%, או 18K. רוב תכשיטי היוקרה עשויים מ 18K, בכמות זו התכשיט מקבל גוון זהוב עמוק משמעותית אך המתכת עדיין יחסית חזקה.

מה המשמעות של הסימנים על הזהב?

הנה רשימת סימנים שתוכלו למצוא על התכשיט\זהב ומשמעותם.

375 פירוש הדבר שהזהב טהור 37.5%, או 9K. בארה"ב התקן המינימלי לזהב הוא 10K. מדינות רבות אחרות מאפשרות שיווק תכשיטים 9k

417 זה אומר שהזהב טהור ב -41.7%, או 10K. בארה"ב תכשיטנים משתמשים בטוהר הזה מכיוון שהוא חזק מאוד. זה נהדר לתכשיטים למי שעובד בעבודות חרוצות או שזקוק למשהו שיחזיק מעמד.

585 זה אומר שהזהב טהור 58.5%, או 14K. הנפוץ ביותר, המתכת גם חזקה אך מקבלת גוון יותר זהוב.

750 זה אומר שהזהב טהור 75.0%, או 18K. רוב תכשיטי היוקרה עשויים מ 18K, בכמות זו התכשיט מקבל גוון זהוב עמוק משמעותית אך המתכת עדיין יחסית חזקה.

916 זה אומר שהזהב טהור 91.6%, או 22K. הזהב הרך והטהור ביותר שמיצרים ממנו תכשיטים.

999 זה אומר שהזהב טהור 99.99%, או 24K. זהב "פיין" זה הכי טהור שאתה יכול לקנות. 

סימן היכר\לוגו\מזהה של המעצב.

חותמת תקן – החותמות והחוקים שמאחורי הטבעת תכשיטים משתנים בהתאם למדינה.

עוד על תקנים ומתכות באתר של מכון התקנים

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il