Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

לשמור על הניצוץ של היהלום: איך עושים את זה?

יהלום הוא המינרל הטבעי הקשה ביותר בכדור הארץ. הוא יכול לחתוך כל סוג של סלע או מתכת, אבל הדרך היחידה לחתוך יהלום היא על ידי שימוש ביהלום אחר.

למעשה, כדי לשרוף יהלום, יש לחמם אותו לאזור ה-900° צלזיוס. עם זאת, אבן החן הכמעט בלתי ניתנת להריסה מאבדת בקלות את אורה הנוצץ וזאת כתוצאה מתחזוקה לא נכונה של היהלום.
מיותר לציין שעלותם של יהלומים גבוהה מאוד ואף אחד לא רוצה להרוס את היהלום שהוא רכש במתכוון. על מנת להצליח לשמור על תכשיטי יהלומים, בין אם מדובר בטבעת אירוסין, עגילים, שרשרת או צמיד, מוכרחים לדעת איך לטפל ביהלום לאורך זמן. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על היהלום וליהנות ממראה נוצץ שנשמר שנים.

ניקיון קבוע ליהלום פעם בשבוע

הדרך הפשוטה ביותר לשמור על תכשיטי יהלומים יפים ונוצצים היא להשרות אותם בתמיסת ניקוי עדינה פעם בשבוע, כמו למשל תמיסה המכילה מעט סבון כלים מעורבב במים.
אחרי שמוציאים את התכשיט מתמיסת הניקוי, מומלץ להשתמש במברשת שיניים רכה ונקייה כדי להסיר את הלכלוך שנותר בו ובפרט במקומות שקשה להגיע אליהם כמו גב היהלום, אשר נוטה לאסוף את מירב השמן והלכלוך ביומיום. נבהיר, שמברשת השיניים צריכה להיות חדשה ושמורה ולתפקד רק ככלי לניקוי התכשיטים.

ניקיון קבוע ליהלום פעם בשבוע

באיזה חומרים כדאי להשתמש?

לפני שנדבר על החומרים שבהם כדאי להשתמש, חשוב להתייחס אל החומרים שממש אסור להשתמש בהם ושלעיתים נדמה לנו שהם הפתרון לברק האבוד של היהלום. מדובר בתמיסות חזקות ובכלל זאת אקונומיקה או חומרי ניקיון המכילים כלור, לדוגמא חומרי ניקוי ביתיים ומשחת שיניים.
הסיבה שממש לא מומלץ להשתמש באקונומיקה וחומרי ניקוי חזקים אחרים, היא שכימיקלים כמו כלור עלולים לפגוע בחלק מהמתכות המשמשות לסגסוגת זהב וכך להסב נזק לתכשיט כולו.

ומה לגבי ניקוי באולטראסוניק?

לעיתים הלכלוך סביב היהלום רב ולא די בשימוש בתמיסה המכילה מים וסבון כלים ויש צורך במנקה קולי כדי להסיר על הלכלוך. אחת השיטות היעילות לניקוי קולי היא באמצעות מכשיר אולטראסוניק.
הניקוי הקולי באולטראסוניק מתבצע על ידי שליחת גלי קול בתדר נמוך וגורם למים ששמים בתוך המכשיר רטט שמסיר את הלכלוך והשומן מהיהלום.
מה שכן, חייבים לדעת שחומרי ניקוי קוליים ובפרט אולטראסוניק, יכולים להיות חזקים מידי ולנער את אבני החן מבתיהם. הניעור והחימום של האולטראסטניק משפיעים באופן משמעותי על יהלומים שעברו טיפול לשיפור המראה, שכן אלו רגישים יותר לטמפרטורה.
כך או כך לפני שימוש באולטראסוניק מומלץ להתייעץ עם תכשיטן ובכל אופן להבין שחומרי ניקוי אולטראסוניים משמשים להסרת לכלוך כבד בלבד ובמקרים מסוימים עלולים לגרום נזק בהתאם לאבן, לשיבוץ שלה או לטיפול שהיא עברה לפני.
לכן, לפני שמניחים את היהלום במכשיר האולטראסוניק, שווה לקחת בחשבון את דוח הדירוג של היהלום, המגלה בבירור אם היהלום טופל או לא. במידה ואין לתכשיט דוח דירוג ניתן לקחת את למכון גמולוגי בלתי תלוי
תמיד עדיף להתייעץ לפני שמנקים!
ככלל, שימוש במכשירי אולטראסוניק ביתיים אינו מומלץ ואם אתם בכל זאת מתעקשים לנסות לנקות את היהלום בניקוי קולי, כדאי מאוד לפנות קודם לכן לבדיקה אצל צורף או משבץ מקצועי. זאת על מנת שבעל מקצוע יוכל לבדוק אם האבנים בתכשיט רופפות ולקבוע אם יש צורך בתיקון מקדים והידוק לפני ניקוי באולטראסוניק.

לסיכומו של עניין, ניקוי של היהלומים באופן קבוע ישמור על התכשיטים ובפרט על היהלומים שמשובצים בהם במצב מצוין עם נראות בוהקת לאורך זמן.
אם תקפידו לנקות את היהלומים בתדירות גבוהה לבד ומעת לעת גם אצל אנשי מקצוע, התכשיט יהיה מוכן ומזומן כשתענדו אותו בכל אירוע או מפגש חגיגי – להאיר את גופכם ועורכם בברק נוצץ ולשדרג את ההופעה שלכם כמו שרק תכשיט יהלומים איכותי יודע לעשות.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
אולי יעניין אותך
Close
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il