Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

כמו בסרטים: השודים המתוחכמים ביותר בעולם התכשיטים חלק א'

גניבות התכשיטים הנועזות, המוזרות ביותר, ובמקרים מסוימים המטופשות ביותר שתועדו חלק א'.

תכשיטי הכתר של אנגליה

אם כבר לגנוב תכשיטים אז כבר בגדול – תכשיטי הכתר של אנגליה מוחזקים במגדל לונדון דמוי המבצר, ומוקפים ביותר שומרים מהאפיפיור.

צריך הרבה ביטחון כדי לחשוב שאתה יכול לגנוב מהמגדל המאובטח. בשנת 1671 החליט אירי בשם תומס בלאד שהוא עומד באתגר. התוכנית היתה כל כך משוכללת וכל כך מגוחכת שאפילו אנחנו לא האמנו שהיא באמת קרתה, התוכנית חסרת הבושה שלו כללה תחפושות, תארים מזויפים, שגרת יומיום מזויפת, חיים מזויפים ומשפחה מזויפת: אשתו המזוייפת (נערת ליווי), עזרה לו לשכנע את טלבוט אדוארדס 'שומר התכשיטים', שאחיינם המזויף. יתחתן עם בתו.

מכיוון שתומס בלאד ועמיתיו היו אריסטוקרטים (מזויפים), ומכיוון שהם וטלבוט המסכן היו כמעט משפחה בשלב זה… טלבוט נתן להם להיכנס אל הקודש הפנימי, ללא שמירה כדי לראות את התכשיטים. זו הייתה צפייה פרטית סופר מיוחדת – שבמהלכה בלאד וחבורתו גנבו את תכשיטי המלוכה ונמלטו. לא לפני שהכו את טלבוט המסכן בראשו והשאירו אותו מזיל ריר על הרצפה.

תכשיטי הכתר של אנגליה מוחזקים במגדל לונדון דמוי המבצר תמונה: pixabay

תומס בלאד נעצר, ותכשיטי הכתר נמצאו. אבל, באופן מוזר, תומס לא הוצא להורג. למעשה, בסופו של דבר הוא אפילו לא יצא מהסיפור בידיים ריקות. המלך צ'ארלס השני מצא שכל הסיפור היה כל כך משעשע שהוא העניק לבלאד תואר אמיתי ואחוזה באירלנד.

מסקנה אין לדעת מה אנשים מסוימים ימצאו מצחיק.

המונה ליזה של הפנינים

הסיפור הבא הוא על ג'וזף גריזארד, גנב תכשיטים נועז ומתוחכם.

בשנת 1913 היה תכשיטן בריטי בשם מקס מאייר הבעלים המאושר של מחרוזת מדהימה ונדירה במיוחד של פנינים ורודות. אבל לא להרבה זמן. השרשרת כונתה על ידי ה"ניו יורק טיימס" כ"מונה ליזה של הפנינים", והיא פשוט הייתה מטרה מפתה מדי עבור גריזארד.

גניבת שרשרת הפנינים הוורודה המפורסמת התרחשה באותו קיץ בלונדון, מה שגריזארד ביצע היה דומה יותר לטריק קסם מאשר לשוד. גריזארד גנב את השרשרת מתוך קופסה אטומה, זהה לאלפי קופסאות אחרות, שהייתה קבורה באחד ממאות שקי דואר זהים. הוא הצליח לגנוב את השרשרת מתוך הקופסה ואז החליף את התכולה היקרה ב11 קוביות סוכר צרפתי.

מה הייתה המשמעות של תכולת החלפה? אף אחד לא באמת יודע. אולי זו הייתה בדיחה פרטית. אולי הוא ניסה להפליל צרפתי. אבל בסופו של דבר, גריזארד עשה הרבה דברים מטורפים מסיבות בלתי מוסברות לחלוטין.

בניגוד לרוב הגנבים, גריזארד לא היה צריך את הכסף. הוא לא יכול היה להזדקק לזה פחות, למעשה – הוא היה אדם עשיר מאוד. אחד שלמעשה נהנה גם מעושר גדול וגם ממעמד גדול ומעולם לא היה ברור מדוע הוא גנב תכשיטים. כביכול הוא עשה את זה רק בשביל הכיף. וכמו רוצח סדרתי, הוא התענג על העובדה שהמשטרה ידעה אך לא יכלה להאשים אותו. פעם הוא הזמין את השוטרים לאחוזה שלו במהלך ארוחת ערב יוקרתית לחפש שרשרת יהלומים גדולה שהם היו בטוחים שגם הוא גנב. אחרי שהבלשים המתוסכלים סוף סוף עזבו, הוא שלף את השרשרת מקערת המרק שלו והתפקע מצחוק מול שולחן מלא אורחים.

אולי הוא היה משוגע ואולי לא, אבל ארוחות הערב שלו בהחלט נשמעות כמו חוויה.

הכספת התת-קרקעית של מרכז היהלומים של אנטוורפן יותר מ100 מיליון שילובים אפשריים תמונת אילוסטרציה: unsplash

מרכז היהלומים העולמי של אנטוורפן

מרכז היהלומים העולמי של אנטוורפן (AWDC) בבלגיה הוא בירת בורסאות היהלומים של העולם, בפברואר 2003 התרחש בו שוד יהלומים על סך 100 מיליון דולר.

קבוצה של גנבים פרצה אל הכספת התת-קרקעית של מרכז היהלומים של אנטוורפן, השוד תוכנן במשך שמונה עשרה חודשים. הקבוצה השתמשה במגוון שיטות כדי להתגבר על מערכות האבטחה והותירה את החוקרים מבולבלים לגבי האופן שבו הצליחו להיכנס בהצלחה מבלי להפעיל את מערכות האבטחה.

הכספת הייתה מוגנת בעזרת גלאי חום אינפרא אדום, מנעולים מתוחכמים (עם 100 מיליון שילובים אפשריים), ושמונה שכבות נוספות של אבטחה. למרות זאת, הכנופיה בזזה בהצלחה 123 מתוך 160 הכספות מבלי להפעיל אזעקה או להשאיר אחריה סימני כניסה כפויה – האבטחה של המרכז לא הבחינה בכלום עד למחרת.

גבר איטלקי בשם לאונרדו נוטרברטולו הורשע בהיותו המנהיג הראשי ומאז שוחרר על תנאי. הוא שכר משרד ב-AWDC זמן קצר לפני השוד והשתמש במיקומו כדי לקבל גישה לכספת הבנק. אבל הוא מעולם לא מסר את שותפיו או את מיקומם של היהלומים.

חנות התכשיטים היוקרתית של הארי ווינסטון 

חנות התכשיטים היוקרתית של הארי ווינסטון בפריז הייתה זירת שוד ב-2008, ארבעה גברים לבושים כנשים פרצו לחנות, דחפו עובדים ולקוחות לפינה באיומי אקדח וגנבו כמעט כל תכשיט בתצוגה ובנוסף רוקנו שתי כספות מאחור. הם נמלטו במהירות מהחנות עם יותר מ-100 מיליון דולר בסחורה, מה שהפך את האירוע לשוד התכשיטים הגדול ביותר אי פעם בצרפת ואחד הגדולים בעולם.

נראה שלגנבים היה ידע פנימי על החנות מכיוון שהם ידעו את מיקומן של כספות אחסון סודיות ופנו לצוות בשמותיהם הפרטיים. שמונה גברים נעצרו במה שהתקשורת הצרפתית כינתה "גניבת המאה". האיש שלפי ההערכה הוא המוח דואדי יחיאוי, נידון ל-15 שנות מאסר, בעוד שאחרים קיבלו עד תשעה חודשי מאסר.

המשטרה מצאה תכשיטים בשווי 19 מיליון דולר מהשוד בביוב, אך חלק ניכר מהשלל מעולם לא נמצא.

חנות התכשיטים של הארי ווינסטון, המשטרה מצאה תכשיטים בשווי 19 מיליון דולר מהשוד בביוב תמונה: pexels

מלטשת "דלומי" ברמת גן

ואיך אפשר בלי זווית ישראלית.

במרץ 2000 בשעות הבוקר חדרו שלושה שודדים למלטשת יהלומים ברמת גן, ניטרלו את מערכת האזעקה, ונמלטו עם שלל בשווי של 10 מיליון שקל.

השודדים הצליחו לחמוק מידי השוטרים למרות שאזור הבורסה ברמת גן פעיל במשך 24 שעות וניידות משטרה מסיירות שם לאורך כל היום.

השודדים פרצו את דלת הגג וחדרו למלטשה תוך שהם מנטרלים את מערכת האזעקה, אנשי האבטחה לא הבחינו בפריצה וכשהגיעו העובדים למקום כלאו אותם השודדים בחדר צדדי. כשמנהל המלטשה הגיע למקום דרשו ממנו השודדים לפתוח את הכספת. השודדים רוקנו את הכספת ויצאו עם שלל של יהלומים גולמיים ומלוטשים בשווי של 10 מיליון שקל. המשטרה הציבה מחסומים והזניקה מסוק לאוויר אך ללא הועיל, השודדים נעלמו. והשלל לא נמצא מעולם.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il