Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
מגזין

טבעות נישואין כשרות מה הקריטריונים?

מתכונן לרכוש את טבעת הנישואין עבור האהובה שלך, אבל לא יודע איך לבחור? אנחנו כאן כדי לעזור. נסביר כאן על טבעות נישואין כשרות ועל הקריטריונים שחייבים לעמוד בהם על מנת שטבעת הנישואין אכן תהיה כשרה.

מה זה טבעת נישואין כשרה?

טבעות נישואין כשרות צריכות להיות עשויות מחומר טהור (לאו דווקא זהב), ולא להיות מצופות. זאת כדי למנוע את הטעיית הכלה לחשוב שהטבעת יקרה יותר ממה שהיא. הטבעת צריכה להיות מעגל מלא, לא מחורר או פגום. פירוש הדבר שאם קיימת חריטה על הטבעת, אז החריטה לא אמורה לעבור את כל הטבעת. המטרה היא לסמל את העוצמה והשלמות של התא המשפחתי אליו בני הזוג עומדים להיכנס.

לא אמורות להיות אבנים יקרות בטבעת. זאת כדי למנוע מצב של תכשיט מזויף שנראה יקר יותר ממה שהוא במציאות. זה מאפשר לכלה לזהות במדויק את עלות הטבעת הנתונה.

כל מה שקשור לחוקים של טבעות נישואין כשרות נועד לשדר בהירות, כנות וחיבור. הטבעת מהווה סמל חזק ביותר בפני עצמו, ובמהלך טקס הנישואין היהודי, העוצמה הסמלית שלה עולה לדרגות חדשות של עוצמה רוחנית.

1. חומר

המתכת האופיינית לטבעות נישואין מאז ומתמיד היא זהב, אם כי כיום תוכל לרכוש טבעות נישואין כשרות שעשויות ממגוון מתכות שונות. למראה תואם, החתן והכלה יבחרו באותה מתכת. אמנם הסגנונות יכולים להיות שונים, אך אותה מתכת מעניקה לשתי הטבעות חיבור עדין אך יפה.

עם זאת, יש חתנים וכלות שמעדיפים מתכות שונות בהתאם לטעמם. לדוגמה, זהב ורוד הוא צבע רך נשי והוא מושלם לכלה, ואילו החתן עשוי לרצות משהו חסון וגברי יותר. זה בסדר גמור אם כן.

רוב הכלות מעדיפות לבחור מתכת שתתאים לטבעת האירוסין שלהן. זה מבטיח ששתי הטבעות תמיד יעבדו יחד ולא אחת על חשבון השנייה.

2. טבעת חלקה 

הטבעת חייבת להיות חלקה מבחוץ ללא קישוטים. עליה להיות עשויה מפיסת מתכת אחת ולא אמורים להיות בה יהלומים ואבני חן.

הסיבה לאיסור על יהלומים ואבנים יקרות על הטבעת היא למנוע מהאישה להתחתן עם בעלה רק בגלל הטבעת היקרה, ולהימנע ממצב בו האישה עשויה לחשוב שערך הטבעת גדול יותר ולהינשא לבעלה מסיבה מוטעית זו. בנוסף לסיבה זו טמון מסר לכלה, כשם שטבעת הנישואין היא פשוטה וברורה, כך עליה להתמקד בחלק הרוחני של הטקס ולא בחלק החומרי. את צידה החיצוני של הטבעת ניתן לעטר בעיטורים שונים בחריטות ועיצובים שונים. 

כיום נהוג בחתונות לשאול את הכלה מול העדים אם היא יודעת שהערך האמיתי של הטבעת שווה אגורה בלבד, על מנת להוכיח שהיחסים בין חתן וכלה אינם קשר חומרי.

הטבעת חייבת להיות חלקה מבחוץ ללא קישוטים

3. קניית טבעת נישואין כשרה

טבעת נישואין כשרה צריכה להיקנות על ידי החתן במזומן בלבד, לא בכרטיס אשראי או בכל אמצעי תשלום אחר. זה נובע מכך שהטבעת היא זו שקושרת את הזוג יחד ואם הטבעת אינה שייכת לחתן, הוא לא יכול לקדש את הכלה באמצעותה. אם הורי החתן הם אלו שקנו את הטבעת, עליהם לתת אותה לבנם ולפרט שהיא מתנה עבורו.

מודעה

4. ללא אבני חן

אם רוצים להוסיף אבנים לטבעת כדי לגרום לה להיראות יותר מפוארת, יש לקחת בחשבון שלא כל הרבנים יסכימו לקיים את החתונה בטבעת כזו. על פי החוק הרבני, אם הטבעת היא יותר מסתם טבעת זהב רגילה, על החתן ליידע את כלתו על הערך האמיתי של הטבעת. זוגות שרוצים לקבל טבעת כזו נוטים בדרך כלל לקנות שתי טבעות, טבעת כשרה לטקס וגם יקרה עם אבני חן לאחר החתונה.

האם הכתבה עניינה אותך?

ג'ולר - Jeweller

פורטל כתבות, כלים ומדריכים - בית ובמה לקהילת המעצבים ובעלי המקצוע בענף התכשיטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך

קניות (Jeweller Market)
Back to top button
Close

את\ה משתמש בחוסם פרסומות

היי! אנחנו מגזין ג'ולר, אתר מגזין שמציע כתבות תוכן איכותיות בתחום התכשיטים. אנחנו שמחים שאת/ה כאן, ואנחנו רוצים להמשיך לספק לך תוכן מצוין. כדי שנוכל להמשיך לעשות זאת, אנחנו זקוקים לתמיכה שלך. אם תוכל/י לכבות את חוסם הפרסומות שלך, זה יעזור לנו להמשיך לפרסם תכנים חדשים ומעניינים. אנחנו מבטיחים לך שהפרסומות שלנו לא יפריעו לך לקרוא את התוכן שלנו. הן יהיו קטנות ולא פולשניות. כמובן, אם את/ה לא רוצה לראות פרסומות, את/ה יכול להמשיך להשתמש באתר שלנו עם חוסם הפרסומות. אנחנו פשוט רוצים שתדע/י שזה יעזור לנו להמשיך לספק לך תוכן איכותי. תודה על ההבנה והתמיכה שלך! צוות jeweller.co.il