"אם עושים משהו – עושים אותו כמו שצריך" נועם חן מעצבת תכשיטים תחת הלופה

נועם גדלה בבית יוצר, ומאז ומתמיד האהבה ליצירה ולעשיה היתה חלק ממנה. אחרי כמה שנים של עבודה סיזיפית עבור מותגים אחרים היא החליטה לפתוח מותג תכשיטים רשמי משלה. הכירו את נועם חן.

שם מלא: נועם חן

שם העסק: Nomka Jewelry

ותק בענף: 9 שנים

אבן לידה: אופל

אז איך הכל התחיל?

רשמית נכנסתי לעולם התכשיטים לפני כמעט עשור ב – 2013 כשהתחלתי את לימודי התואר הראשון שלי במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר. בסיום התואר בשנת 2017 התחלתי לעבוד כמנהלת סטודיו תכשיטים במותג בוטיק ביפו. אחריו עבדתי בחברה גדולה יותר, שמייצרת תכשיטי זהב ויהלומים. בתחילת הקורונה, הוציאו את כל העובדים לחל"ת חוץ ממני. זו היתה תקופה מאוד מאתגרת פתאום לעשות הכל לבד, אבל למדתי ממנה המון, על תכשיטים ועל עצמי. צברתי נסיון בהתנהלות של עסק ובייצור תכשיטים. תוך כדי עבדתי על תערוכת תכשיטים גדולה שהוצגה במוזיאון בירושלים, זה היה פן יותר אומנותי ונהנתי מכל רגע. במהלך כל התקופה עיצבתי וייצרתי תכשיטים בהזמנה אישית. אחרי כמה שנים של עבודה סיזיפית עבור אחרים, החלטתי לפתוח מותג רשמי משלי. 

עיצוב וצורפות ממלאים אותי, אין כמו לקום בבוקר לעבודה שאוהבים.

מוטו לחיים שמלווה אותך?

"אם עושים משהו – עושים אותו כמו שצריך". זה משפט שמלווה אותי בכל מיני תחומים בחיים. אני אדם מאוד יסודי, ומאמינה שתמיד צריך לעשות דברים עד הסוף ועל הצד הטוב ביותר.

מתי ידעת שאת רוצה לעסוק בתכשיטים?

האמת שלא בהכרח חשבתי שתכשיטים יהיה הכיוון שלי. אבל כן תמיד ידעתי שאעבוד עם הידיים ועם אנשים. גדלתי בבית יוצר, ומאז ומתמיד אהבה ליצירה ולעשיה היתה חלק ממני. בחומרים שונים ובגדלים שונים, תמיד הידיים עבדו. התכשיטים הראשונים שהכנתי (אחרי השרשראות חרוזים כילדה) היו בכלל מחימר, פיסלתי כמה צורות וחיברתי לתליון. בהמשך עשיתי קורס של שזירה בחוט ומחט בחרוזים יפנים קטנטנים וענדתי תכשיטים שהכנתי. כל זה היה לפני גיל 18. ישר אחרי הצבא עבדתי בחברת תכשיטים גדולה, שהגעתי אליה די במקרה. ושם לראשונה נחשפתי לעולם התכשיטים האמיתי. כשהגיע הזמן להחליט מה ללמוד, חשבתי גם על עיצוב אופנה או עיצוב פנים. ובסוף מה שעמד למולי זה שאני אוהבת לעבוד עם הידיים, ובייחוד עם דברים קטנים. אני שמחה שבחרתי בסוף בעיצוב תכשיטים, מעניין איך החיים שלי היו נראים היום אם היתי לומדת משהו אחר.

מה את עושה היום?

מעצבת, צורפת ומנהלת את העסק שלי Nomka. אני שמחה על הזכות להגשים לאנשים חלום דרך תכשיט, או להנציח בעזרת התכשיט חוויה גדולה שעברו בחיים. והאמת, שגם אם התכשיט לא מסמן איזה רגע גדול, אבל גורם לעונדת אותו להסתכל עליו ולחייך – עשיתי את שלי. אותו תכשיט שמעלה היום חיוך וממלא באושר, יעבור הלאה לדורות הבאים, וישאר כמזכרת מלאה בטוב, חוויות וזיכרונות.

מה מיוחד בעסק שלך? במה את שונה מאחרים?

זו אולי השאלה שהכי קשה לי לענות עליה. אני רק אגיד ש אני תמיד מנסה לעשות את הכי טוב שלי. לתת שירות מקצועי, להיות תמיד כנה מול הלקוח ולשקף את הדברים כפי שהם. אני עומדת מאחורי התכשיטים שלי והעסק שלי בביטחון מלא.

אם לא היית מעצבת תכשיטים במה היית עוסקת?

אם לא בתחום העיצוב, אז כנראה בתחום החינוך וההדרכה. בטוח משהו עם אנשים או ילדים או גם וגם.

איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?

בבית עם גינה ירוקה ופורחת, ילדים מתרוצצים סביבי, ואני משמחת אנשים דרך תכשיטים.

איזה טיפ יש לך לתת למעצב/ת תכשיטים בתחילת דרכו/ה?

הרבה אמביציה, לא לוותר מהר ולהבין שמכל דבר לומדים. הצלחה היא לא עקומה חדה למעלה, יש הרבה עליות ומורדות קטנות בדרך. גם אני עוד אפשהו בדרך.

שרשרת נורי – שילוב של פשטות וייחודיות, גאומטריה ורכות. בהשראת השרשרת הזו עוצב גם הלוגו של המותג.

יש לך תכשיט אהוב?

כמה לא אובייקטיבי זה יהיה להגיד שאני אוהבת את כולם?! סתם, האמת שיש כמה אהובים במיוחד, אבל אני אגיד ששרשרת נורי. אני חושבת שיש בה הרבה מהשפה העיצובית שלי. שילוב של פשטות וייחודיות, גאומטריה ורכות. בהשראת השרשרת הזו עוצב גם הלוגו של המותג.

תכשיטי זהב ויהלומים במראה נקי, עדין וקלאסי. כל התכשיטים נעשים בעבודת יד ובכמויות קטנות. תוך הקפדה על רמת גימור גבוהה, נוחות ואיכות.

Exit mobile version