בצל הקורונה: לפרסם או לא לפרסם במדיות החברתיות?

אנחנו חיים בתקופה שעוד תירשם בדפי ההיסטוריה ועל זה אין עוררין. בעוד שמגפת הקורונה משתוללת בארץ ובעולם ומשביתה מאות מדינות וביניהן גם את ישראל – מבחינה בריאותית, כלכלית וחברתית, בעלי עסקים רבים ובפרט תכשיטנים, מוצאים את עצמם מבולבלים בנוגע לעתידם. גם אלו שעדיין מפעילים את העסק ולא נאלצו להקפיא את פעילותם, לא בטוחים איך נכון להמשיך להתנהג עם קהל היעד.

בשבועות האחרונים אנשים לא יוצאים מהבית, מה שאומר שהפרסום רובו ככולו מתבצע אך ורק באינטרנט ובמיוחד ברשתות החברתיות, שם נרשמת מרבית התנועה של הגולשים. אחת השאלות הבולטות שמעסיקה את אותם מפרסמים בימים אלו, היא האם בכלל כדאי להמשיך לפרסם במדיות החברתיות ואם כן, איזה תוכן לפרסם ומה הדרך הטובה ביותר ללכוד את תשומת ליבם של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים ברחבי הרשת.

כן לפרסם. לא לשכוח להיות אדפטיביים

ראשית נתחיל ונבהיר שפרסום ברשתות החברתיות בצל הקורונה לא יכול להיות בגישת עסקים כרגיל. חשוב להתאים את הפוסטים ואת הטון שלהם למציאות הנוכחית ולא להתעלם מהשינויים הדרסטיים שהמגפה הביאה לחיינו. ישנה חשיבות גבוהה ליכולת שלכם להתאים הפרסום לשינויים באורח החיים ועל אחת כמה באופי הצריכה. שכן, מצד אחד, אנשים חיים בחוסר וודאות וחרדה ורבים מהם הפחיתו משמעותית את כמויות הצריכה של כל מה שנופל תחת הקטגוריה 'מותרות' ומאידך, עובדתית, נתח נכבד של גברים ונשים עדיין רוצים (וקונים) אונליין מותרות ובכלל זאת גם תכשיטים. מכאן עולה שכדאי ואף הכרחי להמשיך לפרסם במדיות החברתיות את התכשיטים שלכם. המשך הפרסום מומלץ משתי סיבות מרכזיות: קודם כל כדי להישאר בתודעה ולא לפגוע במיתוג העסקי ושנית כל, כי אם תשכילו לפרסם את חנות התכשיטים שלכם בצורה אינטליגנטית, יש סבירות גבוהה שגם תצליחו למכור תכשיטים בפועל ולהמשיך להכניס כסף לעסק. בהנחה שממשיכים לפרסם, מוכרחים לקחת בחשבון את התמורות שחלו בחייהם של קהל היעד ולהשקיע בפרסום אדפטיבי, קרי, פרסום שמתאים את עצמו לתנאי החיים החדשים. עליכם להבין מה קהל היעד רוצה וצריך עכשיו ולתכנן אסטרטגיית פרסום מחושבת ומתחשבת. כזו שתאפשר לכם להציג את התכשיטים היפים שלכם בפלטפורמות האינטרנטיות השונות כמוצר נוצץ, אבל לא לנצנץ. מה זה אומר? שאמנם פוסטים שמציעים תכשיטים ותכשיטי יהלומים מספקים לגולשים רגע של נחת ומתפקדים כמקור לאסקפיזם, אבל אם תפרסמו פוסטים שמנותקים לגמרי מהקשיים שהתקופה הנוכחית מביאה עמה, אתם מסתכנים בקמפיינים שיעוררו אנטגוניזם ויוציאו את העסק שלכם באור שלילי ובניחוח גרידי.

בעתות משבר אנשים אוהבים לשתף באינטרנט תוכן שימושי,

שיתוף מידע חיוני

בעתות משבר אנשים אוהבים לשתף באינטרנט תוכן שימושי, כזה שמכיל מידע חיוני ו/או מעורר השראה, מקרב ומאחד. אם תשתפו עם קהל היעד מידע מועיל במדיות החברתיות, תגבירו את הסיכויים שאותם גולשים שעוקבים אחרי העסק וכן עוקבים חדשים, יבחרו לשתף את הפוסטים שלכם עם גולשים אחרים וכך תזכו למעשה לפרסום חינם. מדובר בטקטיקה פסיכולוגית שהיא הרבה מעבר לשיווק לצורך מכירה מיידית ובדרך הזאת תוכלו להישאר בתודעה הציבורית ולהותיר חותם חיובי עם העסק. עליכם למצוא את נקודת הממשק בין חנות התכשיטים שלכם לבין המציאות בשטח ולהעלות פוסטים בעלי ערך מוסף. לדוגמא, אפשר להעלות פוסט עם המסר להישאר בבית כדי לשמור על הבריאות של כולנו ולפרסם תמונה יפה של אחד התכשיטים שלכם לצד הכיתוב 'נשארים יפים גם בבית ומצילים חיים'. כמו כן, באפשרותכם לפרסם פוסט שמסביר איך לנקות תכשיטים ולהימנע מהצטברות חיידקים, תחת הכותרת 'אלכוג'ל ותכשיטים' או הפנייה למאמר שעוסק ספציפית ב'ניקוי יהלומים בצל הקורונה' וכך הלאה.

סולידריות חברתית

פוסטים שיציגו את מותג התכשיטים שלכם ככזה שדוגל בסולידריות חברתית ונותן חזרה לחברה ולא רק לוקח, יעזרו לכם ליצור יחסי ציבור טובים לעסק. דוגמא מצוינת לכך ניתן לראות במהלך השיווקי של חברתVestiaire Collective, אתר מכירות יד שנייה של מותגי יוקרה. אותה חברה גייסה את כוכבות האופנה החזקות מכל העולם למען מכירת צדקה ייחודית, שכל הכנסותיה יתרמו לעמותות שנלחמות בנגיף הקורונה. התוצאה הישירה של הקמפיין הזה הייתה תמריץ ליותר אנשים לקנות את המוצרים של Vestiaire Collective ולא רק במסגרת אותו קמפיין תרומה. לעיתים, סיוע של העסק לאוכלוסיות מוחלשות או במקרה שלנו לגופים שמנסים למצוא פתרון למגפת הקורונה, גם אם באופן חד פעמי, מקל על השגת מטרות עסקיות בטווח הקצר והרחוק, מדרבן את קהל היעד לרכוש מכם למען הקמפיין ולא רק ועוזר להגדיל את תזרים המזומנים של העסק.

אנושיות והזדהות

החברה שלכם מורכבת מאנשים (כולל אתכם), שמתמודדים ומתאקלמים בסביבת חיים חדשה וזרה. אחת הטכניקות הפסיכולוגיות היעילות לייצר אינטראקציה חיובית עם קהל היעד היא על ידי שיתוף פוסטים שמציגים אנושיות ומעוררים הזדהות. איך עושים את זה? הופכים את העובדים בעסק לדמויות מתוקשרות, מעלים תמונות שלהם מייצרים את התכשיטים במשרד הביתי שיכול להיות הסלון או חדר השינה, מראים איך הם מתמרנים בין העבודה לילדים, מטיילים עם הכלב במרחק של 100 מטרים מהבית וכיוצא בזה. שיתוף הפגיעות מציג אתכם באור כנה ומסייע ליצירת חיבור אותנטי בין הלקוחות לבין העסק. בשורה התחתונה, בעלי עסקים שיפרסמו במדיות החברתיות תוכן אמיתי, בוודאות יצליחו לחזק את קשרי הלקוחות שלהם עם לקוחות קיימים ובתקווה גם להגדיל את מעגל הלקוחות החדשים וכתוצאה ישירה גם את מעגל ההכנסות והרווחים.

Exit mobile version