היהלום השחור של התקווה: סיפורו של התכשיט המפורסם ביותר בעולם

יהלום התקווה הוא אחד התכשיטים המפורסמים ביותר בעולם. הוא ידוע גם בשם "יהלום הכסף" או "יהלום הגורל". היהלום בגודל עצום של כ- 45.52 קראט, והוא יהלום שחור טבעי. היהלום ידוע בסיפוריו המפוקפקים והמיתולוגיים, והוא נחשב על ידי רבים לאחד האוצרות היקרים ביותר בעולם.

היסטוריה

היהלום השחור של התקווה ידוע בהיסטוריה שלו עוד מהמאה ה-17. הוא נמצא לראשונה בהודו, והוא עבר מספר ידיים במהלך השנים. היהלום היה שייך למשפחת המלוכה הצרפתית, והוא היה אחת האוצרות היקרים של המלוכה. עם זאת, היהלום היה גם קשור למספר אסונות, כולל המהפכה הצרפתית, שריפה במוזיאון הלובר, ומלחמת העולם הראשונה.

ההיסטוריה המוקדמת של יהלום התקווה

ההיסטוריה המוקדמת של היהלום השחור של התקווה אינה ידועה בוודאות. ישנם מספר סיפורים על מקורו, כולל אחד שמספר שהוא נמצא בידיים של הכובש המונגולי טימור לנג במאה ה-14. סיפור אחר מספר שהוא נמצא על ידי פושע הודי בשם טאג' מאי, שהקדיש אותו לאל וישנו.

במהלך המהפכה הצרפתית, היהלום נגנב מהלובר

ההיסטוריה הצרפתית

במאה ה-17, היהלום הגיע לצרפת, שם הוא נקנה על ידי המלך לואי ה-14. המלך הורה ללטש את היהלום מחדש, והוא הפך לגודל 45.52 קראט. היהלום היה אחד האוצרות האהובים על המלך, והוא ענד אותו לעיתים קרובות באירועים רשמיים.

במהלך המהפכה הצרפתית, היהלום נגנב מהלובר. הוא נמצא מאוחר יותר בידי הקולונל הצרפתי אנטואן פושה, שהחזיק בו במשך מספר שנים. בשנת 1812, פושה מכר את היהלום ללורד ברנדט, קצין צבא בריטי.

ההיסטוריה המודרנית

בשנת 1910, היהלום נקנה על ידי קולונל יוהאן מוריס וואן דר וייל, סוחר יהלומים אמריקאי. וואן דר וייל מכר את היהלום בשנת 1919 לסוחר יהלומים אחר, ג'יימס הנרי הארי וינסטון. וינסטון החזיק ביהלום במשך מספר שנים, ולאחר מכן מכר אותו בשנת 1958 למשפחת האריס.

בשנת 1949, יהלום התקווה נגנב מהמוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע של סמית'סוניאן. היהלום נמצא שנתיים לאחר מכן, והוא הושב למוזיאון.

המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע של סמית'סוניאן בוושינגטון הבירה.

כיום יהלום התקווה מוצג במוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע של סמית'סוניאן בוושינגטון הבירה. הוא מוצג מאחורי זכוכית מחוסמת, כדי להגן עליו מפני מבקרים. היהלום הוא עדיין אחד התכשיטים המפורסמים ביותר בעולם, והוא מושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה.

הקללה של יהלום התקווה

יהלום התקווה מוקף במיתולוגיה רבה. הוא ידוע גם כ"יהלום הגורל", והוא נחשב על ידי רבים להיות נושא של קללה. ישנם סיפורים רבים על אנשים שקנו את היהלום ועברו אסונות לאחר מכן. עם זאת, אין שום הוכחה לכך שהיהלום אכן נושא קללה.

Exit mobile version